انجمن اهدای عضو اردبیل، شأن و منزلت استان را در کشور ارتقاء داده است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل فعالیت های انجمن اهدای عضو اردبیل را ستود و گفت:انجمن اهدای عضو اردبیل، شأن و منزلت استان را در کشور ارتقاء داده است.

کد مطلب: ۹۶۱۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
انجمن اهدای عضو اردبیل، شأن و منزلت استان را در کشور ارتقاء داده است

مجید غریبانی ،مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه اردبیل به همراه جمعی از اعضای این انجمن با حضور در دفتر آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت انجمن اهدای عضو در استان اردبیل با اهدای نشان عالی انجمن اهدای عضو ایرانیان از حمایت های معنوی معظم له در پیشبرد برنامه های انجمن اهدای عضو در استان تشکر و قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در این استان با تقدیر از برنامه های ارزشمند این انجمن در فرهنگ سازی و ترویج ایثار و مهربانی در جامعه اقدامات این انجمن را مایه ارتقاء جایگاه و شأن و منزلت این استان در کشور دانست.

عاملی با ذکر تفسیری روشن بینانه و بدیع از اهدای عضو با ذکر این نکته که تا حصار زمان و مکان نشکند کسی نخواهد دانست که چه فضیلتی در اهدای عضو صورت گرفته است ، در بیان تفسیر " خیر و شرّ " از وعده الهی برای تخصیص ثواب در نیت کار خیر سخن به میان آورد و افزود : خداوند متعال در قران می فرماید "اگر نیت کار خیر داشته باشید برای همین نیت ثواب برای شما در نظر گرفته خواهد شد اما در کار شرّ تا عمل شرّی صورت نگیرد ،عذابی متصور نیست".و به همین جهت فرق خیر و شر در همین جاست و از مظاهر لطف و بخشش خداوندی است.بنابراین کسی که کارت اهدای عضو دریافت می کند به خاطر همین نیت خیری که دارد همان ثواب عمل اهدای عضو را از خدای متعال خواهد گرفت.

نماینده استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مقام دینی کشور اینکار را جایز دانسته است، خواستار استفاده از ظرفیت تمام حوزه ها خصوصا ورود روحانیون و متنفذین دینی به این مقوله شد و افزود : باید از ظرفیت روحانیون تاثیرگذار در فرهنگ سازی اهدای عضو استفاده شود.

او با دعوت مردم استان به احسان و نیکوکاری در مقوله اهدای عضو ، اینکار را مایه آرامش حقیقی روح درگذشتگان و بیماران مرگ مغزی دانست.

عاملی در فراز دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اهدای عضو نمادی از مدنیت ماست تاکید کرد : باید این عمل زیبا به عنوان مظهری از مدنیت کشور و استان به دنیا عرضه شود.

او در پایان ضمن تقدیر از اقدامات انجمن اهدای عضو اردبیل افزود: به عنوان خادم استان و از طرف استان اردبیل از فعالیت ارزشمند صورت گرفته در حوزه اهدای عضو تقدیر و تشکر می نمایم.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه اردبیل در این دیدار با بیان اینکه متاسفانه هنوز فرهنگ اهدای عضو در بین خانوادههای ایرانی جا نیفتاده است، گفت: باید بدانیم امکان بازگشت فرد مرگ مغزی، به هیچ عنوان، وجود ندارد و یک فرد مرگ مغزی به طور بالقوه می تواند بین یک تا ۸ نفر را نجات دهد.

غریبانی افزود: اهدای عضو تصمیمگیری بین مرگ و زندگی نیست، بلکه تصمیم برای به خاک نرفتن اعضای قابل استفاده است.

او در پایان سخنان خود به برنامه های انجمن اهدای عضور در سالجاری اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های درست و منطقی استان اردبیل را به قطب اهدای عضو و صادرکننده این فرهنگ به سایر نقاط کشور تبدیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار