معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

اجرای طرح شتاب‌بخشی محلی، منطقه‌ای سوادآموزی با اولویت مناطق مرزی و کم‌برخوردار

کرمانشاه (پانا) - معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح شتاب‌بخشی محلی منطقه‌ای سوادآموزی با اولویت مناطق مرزی و کم‌برخوردار در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۹۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح شتاب‌بخشی محلی، منطقه‌ای سوادآموزی با اولویت مناطق مرزی و کم‌برخوردار

هرمز نوروزی‌فرد معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست بررسی طرح محلی، منطقه‌ای شتاب‌بخشی به سوادآموزی استان که با حضور بخشداران مرکزی کرمانشاه، بخش بیلوار، ماهیدشت، رؤسای ادارات و کارشناسان سوادآموزی آموزش و پرورش نواحی سه‌گانه در اداره آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه برگزار شد گفت: طرح شتاب‌بخشی محلی، منطقه‌ای در شهرستان کرمانشاه و در بخش بیلوار و سرفیروزآباد با اولویت مناطق مرزی و کم‌‌برخوردار اجرا می‌‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های رشد در جوامع، میزان بهره‌مندی مردم از حداقل سواد خواندن و نوشتن است. بدیهی است که با مبارزه با بی‌سوادی نه تنها مقوله توسعه فرهنگی یکی از نخستین گام‌ها قلمداد می‌شود، بلکه در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز حائز اهمیت ویژه‌ای است. هرچه افراد به سمت با‌سوادی پیش روند، یقینا سند تحول و رویکرد آن جامعه به سمت مفهوم توسعه سریع‌تر خواهد بود و با این اوصاف سوادآموزی وسیله‌ای برای تحقق آرمان‌ها و مقاصد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه بوده و هر تلاشی در این زمینه گامی مؤثر در رسیدن به توسعه پایدار کشور است.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش ضمن تشریح فرایند طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی تاکید کرد: کلیه توانمندی‌های حوزه معاونت سوادآموزی را بسیج می‌کندکه نتایج قابل قبولی حاصل گردد.

در این نشست فتحی بخشدار مرکزی کرمانشاه که متولی و هماهنگ‌کننده بخش‌های حوزه فعالیت طرح می‌باشد، عنوان کرد: جهت ارتقای سطح سواد و ریشه‌کنی بی‌سوادی از وجود دهیارها و معلمین ساکن در روستاها استفاده می‌شود تا امورات مربوط به پیشرفت حوزه فعالیت‌های سوادآموزی محقق گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار