در گفت‌وگو با پانا

هادی طباطبایی: سیاست ویلموتس انگیزه بازیکنان کم‌نام و نشان و کیفیت فوتبال ایران را بالا می‌برد

تهران (پانا) – دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از عملکرد مارک ویلموتس در دعوت از چهره‌های جدید به اردوی تیم ملی، دیدار با کامبوج را فرصتی برای اثبات توانایی‌های تازه واردها به تیم ملی عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۵۹۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
هادی طباطبایی: سیاست ویلموتس انگیزه بازیکنان کم‌نام و نشان و کیفیت فوتبال ایران را بالا می‌برد

هادی طباطبایی در گفت‌وگو با پانا درباره وضع تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی با کامبوج در انتخابی جام جهانی 2022 گفت: فکر نمی‌کنم‌ کامبوج حریف سرسختی برای تیم ملی ایران باشد البته من شناخت زیادی از این تیم ندارم اما به نظرم کامبوج نمی‌تواند برای ایران مشکل‌ساز شود. این بهترین فرصت برای ویلموتس است تا بازیکنان را بشناسد و تجربه به دست بیاورد و در مسابقات دیگر به کار بگیرد. در مقابل، بازیکنانی که تجربه کمی در ملی‌پوش شدن دارند این فرصت را پیدا می‌کنند که خودشان را به کادر فنی اثبات کنند.

وی در مورد دعوت ویلموتس از برخی بازیکنان جدید لیگ برتری گفت: بازی با کامبوج فرصت خیلی خوبی برای بازیکنانی است که نتوانستند در تیم ملی حضور داشته باشند. ویلموتس با این دعوت نشان داد که به همه بازیکنان توجه می‌کند. میدان دادن به این بازیکنان انگیزه آنها را بالا می‌برد و این بازیکنان برای نشان دادن توانایی خود بیشتر تلاش می‌کنند تا ویلموتس از آنها راضی باشد.

گلر اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره تغییر سبک فوتبال ایران با حضور ویلموتس گفت: به نظرم هنوز تیم ملی دچار تغییر سبک نشده است. مدت زمانی که ویلموتس به ایران آمده خیلی زیاد نیست و نمی‌توان انتظار تغییر سبک داشته باشیم. به طور حتم اجرای برنامه‌های تاکتیکی مدنظر ویلموتس زمان‌بر است. باید رفته‌رفته از این سرمربی بخواهیم سبک بازی تیم ملی را تغییر بدهد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم سبک مورد نظر ویلموتس تهاجمی است اما باید کم‌کم این سبک در تیم ملی جا بیفتد. خوشبختانه ویلموتس و دستیارانش مدام بازی‌های لیگ برتر را تماشا می‌کنند و همین سیاست انگیزه فوق‌العاده زیادی به بازیکنان لیگ به خصوص بازیکنان کم‌نام و نشان می‌دهد. از طرفی وقتی می‌بینیم بازیکنان جدیدی به تیم ملی دعوت شده‌اند، یعنی حضور آنها در لیگ برتر تأثیرگذار بوده است و این باعث بالا رفتن کیفیت فوتبال ایران خواهد شد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران درباره غیبت بازیکنانی مانند مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی و وریا غفوری در فهرست تیم ملی بیان کرد: به نظرم تصمیم درستی گرفته شد چرا که فوتبال ایران تیم دوم ندارد و باید فرصتی به برخی بازیکنان داد. بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش و سایر بازیکنان شاخصی که در این اردو حضور ندارند فکر می‌کنم به این علت دعوت نشدند که توانایی خودشان را نشان داده‌اند و شناخته‌شده هستند. روی این نفرات می‌توان برای بازی‌های سخت و مراحل دشوارتر حساب باز کرد.

وی در پایان گفت: اما بازیکنانی مانند محمد محبی و مرتضی منصوری نمی‌توانند مقابل کره جنوبی و ژاپن تجربه به دست بیاورند و باید با میدان دادن به آنها در بازی‌های راحت‌تر شرایط را برایشان فراهم کرد. من فکر می‌کنم در بازی با عراق که آخرین بازی دور رفت است، ترکیب تیم تغییر می‌کند و بازیکنان باتجربه به اردو دعوت خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار