ارسال بیش از ۲۹۰ اثر در رابطه با نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا به کنگره «عقیله العرب»

ارومیه (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از ۴۱۶ آثار ارسالی کنگره «عقیله العرب»، ۲۹۰ اثر در ارتباط با نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا است و ۱۳۰ اثر نیز در رابطه با مدافعان حرم است.

کد مطلب: ۹۵۹۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ارسال بیش از ۲۹۰ اثر در رابطه با نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا به کنگره «عقیله العرب»

«حجت الاسلام ناصر خدایاری» در چهارمین کنگره سراسری « عقیله العرب» که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد،گفت: هدف اصلی این کنگره تبیین نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا بود که آثار ارسالی با استقبال در خور توجهی روبرو شد.

خدایاری افزود: از ۴۱۶ آثار ارسالی کنگره «عقیله العرب»، ۲۹۰ اثر در ارتباط با نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا است و ۱۳۰ اثر نیز در رابطه با مدافعان حرم است.

این مسئول ادامه داد: اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت (ع)، تبیین نقش حضرت زینب (س) در قیام عاشورا، ترویج فرهنگ و رسالت حضرت زینب (س) در میان قشر پرستار جامعه در رابطه با خلق آثار بدیع در حوزه شعر های آیینی از اهداف اصلی کنگره «عقیله العرب» به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در این کنگره بر آن بودیم تا نقش و رسالت حضرت زینب (س) را با بیان شاعرانه به نسل امروز انتقال دهیم، تصریح کرد: بخش های اصلی شامل فضائل و مناقب حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه ویژه حضرت زینب (س) بهنوان پرستار در قیام عاشورا، بصیرت شناسی حضرت زینب (س) در تثبیت قیام امام حسین (ع) و بخش ویژه مربوط به مدافعان حرم عنوان شده بود.

خدایاری با بیان اینکه جامعه امروز ما تشنه ادبیات آیینی و تبیین آموزه های اسلامی به زبان هنر هستند، خاطر نشان کرد:همیشه زبان هنر برترین و بهترین ابزار انتقال مفاهیم بوده است و با تکیه بر این دستاورد هنری می توانیم عمیق ترین و سخت ترین آموزه ها و فرهنگ ها را به شایستگی در جامعه جاری و ساری کنیم.

وی ادامه داد: شرکت در این کنگره برای علاقمندان در هر گروه سنی مجاز بود و هر شاعر می توانست حداکثر 5 اثر ارسال کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اشعار مربوط به مدافعان حرم از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند، گفت: مهلت ارسال آثار تا (10 مهر) سال جاری بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار