برنامه های هفته ملی کودک در استان مرکزی اعلام شد

اراک (پانا)- از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، برنامه های هفته ملی کودک در این استان اعلام شد.

کد مطلب: ۹۵۸۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های هفته ملی کودک در استان مرکزی اعلام شد

جهانبخش قنبری ضمن تشریح برنامه های هفته ملی کودک در این استان گفت: در نام گذاری روزهای این هفته به مسایل روز کودکان ونوجوانان توجه شده و خواسته های دیگر دستگاه های مرتبط به کار کودک نیز مورد توجه قرار گرفته است .

وی گفت: هر چند این ایام متعلق به همه کودکان است اما امسال تمرکز و هدف گزاری ما بر سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق کم برخوردار می باشد.

قنبری اظهار داشت: در این ایام تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون برنامه های متفاوتی را برای مخاطبین کودک شامل جشن و گردهمایی با رویکرد عاشورایی، دعوت از دانش آموزان مدارس، نشست های آموزشی، مسابقات مختلف، تجلیل از فعالان حوزه کودک خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین مراکز اراک ضمن فعال بودن در این ایام ، روزهای 14 و 15 مهر ماه ویژه برنامه ای با حضور مدارس در سالن سینمای کانون با عنوان « کودک، بازی، نشاط » در نظر گرفته اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: اکران فیلم ضربه فنی با دعوت از مدارس و پرسنل دستگاهها و نهادها، حضور کتابخانه سیار اراک در شهر جدید امیرکبیر و اجرای طرح خیرات فرهنگی برای اعضای آسمانی(شهدای کودک و نوجوان ) از جمله برنامه های هفته ملی کودک در استان مرکزی می باشد.

وی در ادامه گفت: طبق روز شمار هفته ملی کودک، در روز شنبه 13مهرماه همزماه با آغاز هفته ملی کودک، شاهد برنامه هایی چون اجرای ویژه برنامه پیک امید در یکی از مناطق کم برخوردار اراک با همکاری دیگر نهادها ( مرکزبهداشت، حوزه هنری، آموزش و پرورش، هلال احمر )، ویژه برنامه ای با حضور کودکان کار و مراکز شبه خانواده خواهیم بود.

قنبری افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی با حضور کارشناسان مرکز بهداشت استان در مراکز اراک و شهرستانها ، عیادت از کودکان بیماردر بیمارستان امیر کبیر اراک در روز یک شنبه 14مهرماه، برگزاری ویژه برنامه ای به مناسبت روز روستا در روستای ده نمک برای کودکان و نوجوانان باهمکاری امور روستایی و شوراهای استانداری و مرکز بهداشت در روز دوشنبه 15مهرماه، برگزاری ویژه برنامه هفته ملی کودک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی درسالن آمفی تئاتر مرکز بهداشت و مدرسه دخترانه استقلال، نشست صمیمی اعضای منتخب کانون با استاندار استان مرکزی در روز سه شنبه 16مهرماه، بازدید سی نفر از اعضای کانون از فرودگاه و راه آهن شهر اراک و حضور در قطار دوستی در روز چهارشنبه 17مهرماه ، اجرای برنامه مشترک با بهزیستی برای مهد کودک ها در پارک شهرصنعتی، نشست کارگاههای ادبی با رویکرد ادبیات عاشورایی و با حضور یکی از نویسندگان مطرح کشور و رونمایی از تمبر هفته ملی کودک که اثر یکی از اعضای کانون اراک می باشد در روز 5شنبه 18مهرماه و همایش پیاده روی خانوادگی و حضور فعال مراکز کانون استان در روز جمعه و آخرین روز از هفته ملی کودک، برنامه هایی است که در طی این ایام برنامه ریزی شده است.

13لغایت 19مهرماه با نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار