حضور بانوان اردبیلی در میادین ورزشی افزایش یافته است

اردبیل (پانا) - مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل از افزایش حضور و مدال‌آوری بانوان اردبیلی در میادین ورزشی طی سال‌های اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۸۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور بانوان اردبیلی در میادین ورزشی افزایش یافته است

بهرام آقاخانی ،مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل اظهار داشت: در سال 96، تعداد ورزشکاران زن عضو تیم ملی استان جمعا 6 نفر بودند که در سال گذشته به 8 نفر افزایش یافت.

او با بیان اینکه بانوان اردبیلی در تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر، دوومیدانی، تکواندو و مینی گلف حضور دارند، گفت: سال گذشته سهمیه پارالمپیک نیز به بسکتبال با ویلچر اختصاص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به تسهیل حضور بانوان در ورزشهای قهرمانی گفت: به ویژه تاکید ما حمایت، آموزش و تعلیم و استعدادیابی هیئت‌های ورزشی است تا هیچ بانوی مستعدی از رقابت‌ها بازنماند

آقاخانی با تاکید به اینکه در کنار ورزش قهرمانی، فرهنگ سازی جهت ورزش همگانی مورد تاکید است، اظهار کرد: جمعیت ورزشکاران زن سازمان یافته در سال گذشه به 20 هزار و 82 نفر افزایش یافت و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش این رقم باشیم.

او به برگزاری 550 همایش پیاده‌روی، جشنواره و گلگشت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مجموع اقدامات با هدف ترویج فرهنگ ورزش دوستی در بین خانواده‌ها به ویژه مادران است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: نه تنها حضور بانوان در رقابت‌های ملی و جهانی رو به افزایش است بلکه مدال‌آوری بانوان نیز قابل توجه بوده و سال گذشته نقره جیانگ مای تایلند آسیایی به بانوان مینی گلف کار استان اهدا شد.

آقاخانی به کسب مدال در رویدادهای بین المللی و جهانی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش بر این بوده تا حمایت لازم از ورزشکاران صورت گیرد تا بتوانند بدون مشکل در رقابت‌ها حضور یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار