در گفت‌وگو با پانا

مدرس فیفا: دربی 90 بدترین دربی سال‌های اخیر فوتبال ایران بود

تهران (پانا) – مسعود اقبالی، مدرس ایرانی فدراسیون جهانی فوتبال به انتقاد از عملکرد بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دربی عصر یکشنبه پرداخت و این بازی را یکی از بدترین دربی‌های سال‌های اخیر دانست.

کد مطلب: ۹۵۵۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مدرس فیفا: دربی 90 بدترین دربی سال‌های اخیر فوتبال ایران بود

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره دیدار روز گذشته استقلال و پرسپولیس گفت: «فکر می‌کنم باید اسم دربی 90 را بدترین دربی پایتخت بگذاریم. متأسفانه باید بگویم بدترین دربی بوده که در این چند سال اخیر در فوتبال ایران دیدم. بازیکنان خارج از فوتبال روز بازی کردند و تنش و برخورد در این بازی خیلی زیاد بود. فشار روانی که بر روی هر دو تیم ایجاد شده بود، باعث شد که آنها نتوانند خوب بازی کنند.»

وی ادامه داد: «بازیکنان و رسانه‌ها از مدت‌ها قبل در مورد این بازی حرف می‌زدند و برای هم کری می‌خوانند، همین مسائل باعث شد که هر دو تیم بازی منطقی ارائه ندهند و بازیکنان در مواقع فشار نتوانند کاری انجام بدهند. طبق آمار این بازی موقعیت خطرناک نداشت و اکثر زمان بازی در میانه زمین دنبال می‌شد.»

مربی سابق استقلال تأکید کرد: «تا زمانی که به صورت آکادمیک روی رده‌های پایه کار نکنیم هر سال دربی بی‌کیفیت‌تر از سال قبلش خواهد شد. مسائل فنی و تکنیکی و تاکتیکی فوتبال باید از دوره پایه به بازیکنان القا شود تا بتواند در بزرگسالی در مواقع پرفشار و حساس آن را به کار بگیرد. موضوعی که در فوتبال ما دیده نمی‌شود و دو تیم پرسپولیس و استقلال به آن توجهی نمی‌کنند.»

وی افزود: «دربی ۹۰ کسل‌کننده بود و هواداران از بازی هر دو تیم رضایت نداشتند. باید روی مسائل شناختی بازیکنان کار شود. این نوع بازی در دربی از سوی دو تیم مورد پسند فوتبال روز دنیا نیست. بازی پربرخورد و پرتنش بدون تکنیک کافی باعث می‌شود که هوادار از عملکرد هر دو تیم دلسرد شود.»

مدرس کلاس‌های مربیگری فیفا درباره عملکرد آندره‌آ استراماچونی و گابریل کالدرون پس از گذشته 4 هفته از لیگ برتر و تاثیر آنها روی دیدارهای این فصل گفت: «به نظرم خیلی تأثیرگذار نبودند، بهترین مربی‌های دنیا هم از یک تیم به تیم دیگر می‌روند اما در صورتی می‌توانند موفق باشند که ابزار لازم را در اختیار داشته باشند. بازیکنان استقلال و پرسپولیس در انتقال توپ از دفاع به حمله مشکل داشتند و در این دو تیم ما ساختار درستی ندیدیم. بازیکنان به علت اینکه تمرکز لازم را نداشتند دست به خشونت می‌زدند.»

مربی سابق استقلال درباره شایعه احتمال اخراج استراماچونی از استقلال گفت: «یکی از دلایلی که مربی اخراج می‌شود این است که نتیجه نمی‌گیرد و مدیرعامل هم نمی‌تواند فشار هواداران را تحمل کند بنابراین به اولین کاری که دست می‌زند، اخراج مربی است. اما یک مربی را با 4 بازی نمی‌شود قضاوت کرد و باید به استراماچونی فرصت بدهند تا خودش را ثابت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار