معرفی فیلم‌های علمی-تخیلی پاییز در «چرخ»

تهران (پانا) - «چرخ» در بیست‌وهشتمین قسمت فصل ششم، ساعت 19 امروز، سه‌شنبه 26 مرداد، موضوع ارزش مادی و خسارات حفاظت کردن و نکردن از محیط‌زیست زمین را بررسی خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۵۴۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معرفی فیلم‌های علمی-تخیلی پاییز در «چرخ»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه‌ تلویزیونی «چرخ» در این قسمت میزبان دکتر حسین غیاثی‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران خواهد بود. این استاد دانشگاه درباره‌ این موضوع گفت‌وگو خواهد کرد که محیط‌زیست چقدر ارزش مادی دارد، حفاظت نکردن از آن چقدر ضرر اقتصادی دارد، تمرکز بر مدیریت پسماند زباله‌ها چه فوایدی دارد و عدم مدیریت پسماندها چقدر ضرر اقتصادی دارد.

براساس تازه‌ترین آمارهای اعلام‌شده سالانه در جهان حدود 2 میلیارد تن زباله‌ی صنعتی و شهری تولید می‌شود که ارزش بازار آن از مرحله‌ی جمع‌آوری تا بازیافت، به 500 میلیارد دلار می‌رسد. طبق آمار‌های منتشرشده، روزانه بیش از 5.3‌ میلیون تن زباله در جهان تولید می‌شود. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال 2018 سرانه‌ی تولید جهانی زباله در هر روز برابر با 300 گرم است. این درحالی است که این رقم برای ایرانی‌ها به بیش از 710 گرم و برای تهرانی‌ها 790 گرم یعنی 2.5 برابر متوسط جهانی است.

در بخش دیگری از برنامه، بهزاد یوسفی، کارشناس «چرخ»، مهم‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی پاییز را معرفی خواهد کرد. گزارشی از جزییات کار دکتر کامران کمالی، خزنده‌شناس یکی دیگر از بخش‌های بیست‌وهشتمین قسمت برنامه‌ی «چرخ» است.

مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» در تابستان امسال در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار