فرماندار فومن: محل تردد دانش‌آموزان ایمن‌سازی شود

رشت (پانا) - فرماندار شهرستان فومن خواستار رعایت موارد ایمنی و خط کشی عرضی محل عبور و مرور و آمد و شد دانش آموزان در جلوی مدارس خصوصا مدارس حاشیه جاده ها و مناطق پرخطر شد.

کد مطلب: ۹۵۴۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار فومن: محل تردد دانش‌آموزان ایمن‌سازی شود

محمود قاسم نژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فومن ، از آموزش و پرورش خواست در جلسه بعدی ، اسامی قبول شدگان کنکور سراسری ۹۸ را تهیه و میانگین رتبه شهرستان نسبت به سایر مناطق و جایگاه آن در استان را تهیه و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید ادامه داد: انتظار می رود همه مسئولان، همراه و همدل در بازگشایی هر چه بهتر و مطلوب تر مدارس، در کنار آموزش و پرورش باشند.

قاسم نژاد به تعداد مراکز و واحدهای آموزشی و فعالیت دانش آموزان در دوره های تحصیلی اشاره کرد و افزود: تعداد مدارس، دانش آموز به تفکیک مقطع تحصیلی حتی اگر دانش اموزی کم و زیاد داشته باشد تنظیم و در جلسه بعدی شورای آموزش و پروش ارائه شود.

فرماندار فومن با اشاره به انتصاب مدیران مدارس در سال جدید تحصیلی گفت: آموزش و پرورش ضمن دقت نظر درخصوص انتصاب مدیران مدارس، از افراد باانگیزه و تلاشگر استفاده کند.

وی در ادامه به رعایت بهداشت در مدارس تاکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و بیماری ها بر اثر عدم توجه به بهداشت است که انتظار می رود در طول سال تحصیلی مسئول بهداشت مدارس ضمن تهیه گزارش و پایش از مدارس در این خصوص پیگیر و دقت نظر داشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش در ادامه به موارد ایمنی و خط کشی عرضی محل عبور و مرور و آمد و شد دانش آموزان در جلوی مدارس خصوصا مدارس حاشیه جاده ها و مناطق پرخطر تاکید کرد و گفت: خط کشی عابر پیاده و علائم هشدار دهنده، عامل بازدارنده ای برای وسیله های نقلیه در جلوی مدارس خواهد بود که ضریب ایمنی را افزایش خواهد داد.

فاضل نیای فومنی مدیر آموزش و پرورش فومن نیز با اشاره به در پیش رو بودن بازگشایی مدارس به گزارشی در خصوص اجرای پروژه مهر، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت نام دانش آموزان، سرویس مدارس و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: همزمان در اول مهرماه، آئین زنگ مهر و مقاومت در ۱۰ واحد آموزشی شهرستان با حضور روسای ادارات و مسئولان نواخته خواهد شد.

فاضل نیا به برگزاری آئین زنگ غنچه ها و شکوفه ها در مراکز آموزشی شهرستان اشاره کرد و افزود: دانش آموزان پیش دبستانی باعنوان زنگ غنچه ها و دانش آموزان پایه اول ابتدایی با برگزاری آئین زنگ شکوفه در کلیه مدارس مقطع ابتدایی شهرستان، روز یکشنبه ۳۱ شهریور همزمان با سراسر کشور نواخته خواهد شد و سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و در سال تحصیلی جدید افزون بر ۱۳ دانش آموز در بیش از ۲۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی این شهرستان مشغول به تحصیل علم و دانش می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار