طرح مدرسه پویا جایگزین حیاط پویا در مدرسه خواهد شد

جعفری: هدف از اجرای طرح مدرسه پویا شاداب‌سازی مدارس و افزایش فعالیت‌بدنی در قبل، هنگام مدرسه و بعد از مدرسه است

تهران (پانا)‌ - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد طرح مدرسه پویا جایگزین حیاط پویا در مدرسه خواهد شد.

کد مطلب: ۹۵۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح مدرسه پویا جایگزین حیاط پویا در مدرسه خواهد شد

به گزارش روابط عمومی دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، محمد جعفری در جلسه کمیسیون تخصصی دفتر تربیت‌بدنی که برای تبیین دستورالعمل مدرسه پویا و بازنگری جشنواره روش برتر تدریس و رقابت‌های علمی و تخصصی برگزار شد، بر اجرای برنامه‌های پایدار سال‌های قبل از جمله المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، کانون ورزشی، اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی و ... در سال تحصیلی جدید تاکید و طرح مدرسه پویا را با شعار دانش‌آموز فعال، مدرسه فعال و جامعه فعال به عنوان طرحی جایگزین با طرح حیاط پویا معرفی کرد.

او هدف از اجرای این طرح را شاداب‌سازی مدارس و افزایش فعالیت‌بدنی در قبل، هنگام مدرسه و بعد از مدرسه اعلام کرد و گفت: «برای افزایش فعالیت بدنی باید همه جای مدرسه شامل حیاط، کلاس‌های درس، راهروها و ... را به نحوی طراحی کنیم تا دانش‌آموزان فعالیت حرکتی بیشتری انجام‌ دهند.»

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: «تاکنون فعالیت‌های مختلف زیادی مانند برگزاری دوره آموزشی آموزگاران پایه، تهیه محتوای آموزشی رقابت‌های علمی تخصصی، برگزاری رقابت‌های علمی و تخصصی آموزگاران پایه، نشست کارگاهی تجربه گردانی با محوریت انتقال تجارب موفق درس تربیت بدنی و... انجام شده است.»

در ادامه این جلسه پیش‌نویس دستورالعمل جشنواره روش تدریس برتر و رقابت‌های علمی تخصصی که برای افزایش مشارکت و توانمندسازی معلمان تربیت‌بدنی و همسوسازی درس تربیت‌بدنی تهیه شده بود، بررسی و مقرر شد نظر تکمیلی کارشناسان استان‌ها جمع‌آوری و در نهایت درباره دستورالعمل تصمیم‌گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار