برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی نقش موثری در آشنایی نسل جوان با مکتب عاشورا دارد

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل با اشاه به برگزاری نمایشگاه بوی سیب در اردبیل گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی نقش و تاثیر به‌سزایی در آشنایی مردم و به‌ویژه نسل جوان با مکتب عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) دارد.

کد مطلب: ۹۵۱۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی نقش موثری در آشنایی نسل جوان با مکتب عاشورا دارد

آیت‌الله سیدحسن عاملی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بوی سیب در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) اردبیل اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی نقش و تاثیر به‌سزایی در آشنایی مردم و به ویژه نسل جوان با مکتب عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) دارد و باید تلاش کنیم تا این نمایشگاه‌ها به‌صورتی پرشور و گسترده برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تلاش جوانان ولایت‌مدار و عاشورایی اردبیل را در برگزاری این نمایشگاه شایسته قدردانی دانست و بیان کرد: این جوانان با شور و حال خاص با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده‌اند که این مهم از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

او با بیان اینکه جوانان پرشور اردبیلی با این نمایشگاه و ذوق هنری خود صحنه‌های کربلا را به صحنه کشیده‌اند گفت: باید از چنین رویدادها و ایده‌هایی در راستای ترویج اهداف قیام سیدالشهدا(ع) و نهضت عاشورا حمایت شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به حضور میهمانان داخلی و خارجی در استان اردبیل در دهه اول محرم تصریح کرد: در این دهه شاهد حضور میهمانان مختلف داخلی و خارجی در استان برای بهره‌مندی از برنامه‌های عزاداری هستیم که باید تلاش کنیم تا میزبانی مناسبی از این میهمانان از کشورهای همسایه داشته باشیم.

عاملی افزود: با توجه به آشنایی میهماهان خارجی از کشورهای همسایه که در اردبیل حضور دارند با تئاتر و هنرهای نمایشی چنین روایتگری صحنه عاشورا می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری بر روی بازدیدکنندگان و میهماهان داشته باشد.

نمایشگاه فرهنگی و مذهبی مذهبی بوی سیب با هدف بصیرت‌افزایی عاشورایی در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) اردبیل برپا شده که این نمایشگاه از تا 23 شهریورماه همه روزه از ساعت 10 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار