المپیاد استعدادهای برتر مینی ‌گلف سرآغاز توسعه این رشته در شهر اصفهان شد

اصفهان (پانا) - نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر مینی‌ گلف دختران کشور در حالی با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید که این مسابقات سرآغاز توسعه این رشته در شهر اصفهان شد.

کد مطلب: ۹۵۱۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد استعدادهای برتر مینی ‌گلف سرآغاز توسعه این رشته در شهر اصفهان شد

سالن خانه وزنه‌برداری ورزشگاه کوثر در جوار زمین تازه‌تأسیس و استاندارد مینی‌گلف اصفهان میزبان مراسم اختتامیه این رقابت‌ها بود؛ جایی که 52 دختر نونهال و نوجوان ورزشکار از 15 استان به همراه مربیان و سرپرستان خود و پس از 3 روز رقابت مهیج منتظر اعلام نتایج بودند.
حاصل رقابت 24 ورزشکار در رده سنی 10 تا 14 سال در 6 گروه، قهرمانی و نایب‌قهرمانی دو ورزشکار مازندرانی یعنی ستاره نجفی و پارمین حریری بود. مدال برنز این رده سنی هم به طور مشترک نصیب فاطمه زورمند از سیستان و بلوچستان و فاطمه عظیم‌زاده از مازندران شد تا مازندرانی‌ها در این رده سنی خوش بدرخشند.
28 ورزشکار در 7 گروه نیز در رده سنی 14 تا 18 سال با هم رقابت کردند که در نهایت پریا سادات حسینی‌راد از همدان مدال طلا را به دست آورد، آیدا جهانی از همدان بر سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد و فاطمه ورامش از اردبیل به مقام سوم رسید.
رییس فدراسیون گلف مهمان ویژه مراسم اختتامیه المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران بود. حمید عزیزی برگزاری این المپیاد را که امسال دومین دوره خود را پشت سر گذاشت سند افتخار تیم مدیریتی وزارت ورزش و جوانان دانست و تأکید کرد بعید می‌داند هیچ کارشناس ورزشی رقیبی هم‌سطح با برگزاری این رقابت‌ها معرفی کند.
وی خطاب به دختران شرکت‌کننده، هیچ حکم قهرمانی را بالاتر از این ندانست که این ورزشکاران در حالی که هم‌‌سن و سال‌های آنها مشغول تفریح هستند، در یک رقابت ورزشی سالم حضور پیدا کرده‌اند و قرار است آینده‌سازان گلف و مینی‌گلف کشور باشند.
رییس فدراسیون گلف از میزبانی حرفه‌ای اصفهان از نخستین المپیاد مینی‌گلف دختران کشور تشکر کرد و افزود: سایت مینی‌گلف استاندارد اصفهان به عنوان یکی از بهترین سایت‌های کشور به همت اداره‌کل ورزش و جوانان، هیئت گلف استان و شهرداری و شورای شهر اصفهان در عرض 45 روز به بهره‌برداری رسید که جای خوشحالی دارد.
عزیزی امن‌ترین مکان برای یک کشتی را ساحل دریا دانست، اما تأکید کرد کشتی را برای لنگرگاه نساخته‌ و برای حضور در دل طوفان ساخته‌اند، پس رنجی که نوجوانان و جوانان ورزشکار به جان می‌خرند سازنده آینده ورزش کشور و همین‌طور رشته‌های گلف و مینی‌گلف است.
وی گفت: میزبانی خوب از نخستین المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور باعث می‌شود این هیئت از برترین‌ هیئت‌های استان اصفهان و کشور معرفی شود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: همه ما از نعمت‌های الهی بهره‌مند هستیم و اگر قدردان آنها نباشیم باید در جایی پاسخگوی این ناسپاسی باشیم، بنابراین باید از استعدادهای ورزشی خود به درستی استفاده کنیم.
علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه هوش قابل کم و زیاد کردن نیست، افزود: اما استعداد را می‌توان پرورش داد و شکوفا کرد و مسیر زندگی خود را بهتر از گذشته طی کرد.
وی ادامه داد: امیدوارم دختران شرکت‌کننده در المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف کشور این توانمندی را استمرار ببخشند، درجا نزنند، ناامید نشوند و اگر در این مسابقات مقامی کسب نکرده‌اند از این موضوع پلی برای پیروزی‌های بعدی بسازند.
رییس هیئت گلف استان اصفهان نیز در سخنان خود حضور وزشکاران سراسر کشور در نخستین المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف را مایه اعتبار بخشیدن به ورزش گلف و مینی‌گلف در ایران دانست.
کوروش محمدی شناسایی استعدادهای برتر و پرورش ملی‌پوشان آینده گلف و مینی‌گلف را هدف اصلی برگزاری این المپیاد دانست و افزود: گلف ایران گامی رو به جلو برداشته و تلاش شده این رشته مهجور و فراموش‌شده سال‌های گذشته، تبدیل به رشته‌ای مفرح و موردتوجه نوجوانان و جوانان شود.
وی ادامه داد: مینی‌گلف ورزشی ارزان‌قیمت است و اگر همت کنیم و زیرساخت‌های این رشته را مانند آنچه در اصفهان اتفاق افتاد، در سایر شهرها نیز فراهم کنیم به رشد و توسعه این رشته کمک کرده‌ایم و مطمئن باشید نوجوانان و جوانان زیادی از این رشته استقبال خواهند کرد.
رییس هیئت گلف استان مردم اصفهان را برنده اصلی میزبانی از نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور دانست، چون به همت فدراسیون گلف، اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت گلف استان صاحب سایت استاندارد مینی‌گلف شدند که به گواه مسئولان فدراسیون جزو بهترین‌های کشور است.
محمدی اضافه کرد: اصفهان با تلاش مسئولان ورزش استان رتبه دوم دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور را بعد از تهران به خود اختصاص داده است.
این مراسم به حضور خانواده شهدا نیز مزین بود و از خانواده شهید مدافع حرم عبدالمهدی کاظمی تجلیل شد.
رومینا سالک قهرمان مسابقات اسکیت استعدادهای برتر کشور نیز که مدال طلای خود را به قهرمان کم‌توان ذهنی مازندرانی تقدیم کرده بود، مورد تقدیر قرار گرفت.
همچنین برای حمایت از ورزشکاران گلف استان اصفهان از طرحی با عنوان «گلف کارت» رونمایی شد.
نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور از 7 تا 10 شهریورماه و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در زمین مینی‌گلف ورزشگاه کوثر برگزار شد.
استان مازندران میزبان مسابقات بخش پسران بود که متین باقرپور از اصفهان در رده سنى 14 تا 18 سال به مدال نقره دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار