تشدید فعالیت تیم های بازرسی بهداشت محیط در ایام محرم و صفر با مشارکت ۷۰ تیم نظارتی

شیراز(پانا)_معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشدید فعالیت تیم های بازرسی بهداشت محیط همزمان با آغاز ماه محرم، در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۱۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تشدید فعالیت تیم های بازرسی بهداشت محیط در ایام محرم و صفر با مشارکت ۷۰ تیم نظارتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: گروه های نظارتی و بازرسی با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا و کنترل بهداشتی، به طور مستمر از اماکن اسکان زائران از جمله حسینیه‌ها، تکایا، مدارس و همچنین مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در بین زائران بازدید می‌کنند.

او افزود: در این مدت ۷۰ تیم نظارتی در شیراز و شهرستان‌ها، فعالیت های ویژه ای را برای کنترل سلامت مردم بر عهده دارند.
معاون بهداشت دانشگاه هماهنگی‌های درون بخشی و برون بخشی، برگزاری دوره‌های آموزش بهداشت ویژه برگزارکنندگان مراسم‌های مذهبی، توزیع پیام‌های بهداشتی، نصب بنرهای حاوی پیام‌های مرتبط با رعایت بهداشت و سلامتی را از دیگر اقدامات این معاونت، در این ایام برشمرد.
همتی تاکید کرد: تمامی افرادی که در تهیه و توزیع مواد غذایی در هیات‌ها و تکایا، مساجد و خیمه‌های عزاداری فعالیت می‌کنند، ضمن رعایت تمامی موازین بهداشت فردی، باید کارت بهداشتی دریافت کنند.
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت در محافل و مراسم های عزاداری به ویژه در زمان پخت و تهیه غذا گفت: لازم است از بسته بندی و نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی بیش از دو ساعت خودداری شود و در صورت لزوم در دمای زیر چهار درجه سانتی گراد (دمای یخچال) یا بالای ۶۳ درجه (روی شمعک گاز) نگهداری شود.
«سیامک شمس» در خصوص ظروف عرضه مواد غذایی نذری افزود: چنانچه امکان شست‌‌و‌شو و گندزدایی ظروف معمولی وجود دارد، از ظروف یک بار مصرف به دلایل زیست محیطی و آلودگی‌‌هایی که در بهداشت محیط ایجاد می ‌کنند، کمتر استفاده شود.
او ادامه داد: چنانچه از ظروف یک بار مصرف استفاده می‌شود، باید به نوع ظرف و خصوصیات آن به لحاظ تحمل درجه حرارت توجه شود، برای نگهداری غذای داغ بهتر است از ظروف گیاهی یا آلومینیومی استفاده کنند، برای نوشیدنی های سرد، لیوان های پلاستیکی شفاف و برای مایعات گرم، لیوان های گیاهی یا کاغذی مناسب تر است.
شمس با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۹۰ برای رسیدگی به شکایات مردمی همواره فعال است، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با این سامانه تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار