مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

۹۶ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت نام شدند

ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۹۶ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت نام شدند و بقیه نیز در ایام شهریورماه ثبت نام می‌شوند.

کد مطلب: ۹۵۱۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
۹۶ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت نام شدند

ابراهیم محمدی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان در سالجاری افزود: آمادگی برای شروع سال تحصیلی از برنامه های مهمی است که آموزش و پرورش استان در دست اجرا دارد و کارهای مربوط به این حوزه در قالب پروژه مهر مدیریت می شود.

وی اظهار داشت: پارسال 593 هزار و 120 دانش‌آموز (در مدارس دولتی و غیردولتی) در چهار هزار و 984 مدرسه و 24 هزار و 986 کلاس دایر مشغول به تحصیل بودند.

وی اضافه کرد: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰هزار نفر دانش آموز در مدارس ثبت نام شوند.

محمدی با بیان اینکه سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی یکی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استان است گفت: این اقدام نیز در پایان خرداد ماه به اتمام رسیده که در استان بی نظیر ‌است.

وی بیان کرد: بیش از ۸۷درصد ابلاغ سیستمی همکاران صادر شده و مشکلی خاص از بابت ساماندهی و سازماندهی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: نقل و انتقالات در درون استان نیز در پایان اسفند 97 به اتمام رسید و بخشی اضطراری نیز که باقی مانده بود روز شنبه اعلام شد.

وی اظهار داشت: بیش از 270 نفر از متقاضیان انتقال در داخل استان انتقال یافتند و متقاضیان انتقال برون استانی نیز در پایان اردیبهشت ماه اعلام نتیجه شده و نتیجه بخشی از تقاضاهای انتقال اضطراری نیز در یک هفته جاری اعلام می‌شود.

محمدی درباره کمبود نیروی انسانی و جذب نیروی های جدید گفت: 130 هزار ساعت در هفته کمبود نیروی انسانی وجود دارد که با نیروهای حق التدریس تامین و جبران می‌شود.

وی بیان کرد: حدود 2 هزار نفر از نیروهای حق التدریس را سالهای قبل به کارگیری کردیم؛ امسال نیز مجددا از بین نیروهای حوزه سواد آموزی که با ما فعالیت داشتند ، با تشکیل 2 هزار و 400 پرونده بکارگیری این نیروها انجام می شود.

محمدی اظهار داشت: بخشی از کمبودها نیز از طریق طرح معلم تمام وقت و بخشی نیز با تدریس معاونان مدارس و یا از طریق حق الشاغلین تامین شدند.

وی درباره مانور آغاز سال تحصیلی با شعار«گامی به سوی مهر و مهربانی» نیز اضافه کرد: در 2 شهریور ماه مانور اعلام آمادگی برای شروع آغاز سال تحصیلی در مدارس مناطق 24 گانه استان اجرا شد.

محمدی با اشاره به روند و نتایج حاصل از برگزاری این مانور گفت: در جریان برگزاری این مانور دانش آموزان در کلاسها حضور یافته و با معلمان خود آشنا شدند تا اولیا و معلمان دغدغه شروع سال تحصیلی را نداشته باشند.

وی اظهار داشت: این استان امروز جزو استانهای لازم التوجه در زمینه فضا و تجهیزات و نیروی انسانی است اما تلاش براین بوده تا در اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی درباره پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: امروز فرایند پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری و از بین 2 هزار و 186 نفر اجرا می شود و برای نخستین بار در استان یکهزار و 241 نفر دانشجو در این دانشگاه از بین این 2 هزار و 186 نفر پذیرش می شوند؛ که این اقدام بخشی از نیروی انسانی استان را در چهار سال آینده تامین می کند.

محمدی بیان کرد: 670 نفر نیز از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب و پس از طی دوره های آموزشی به چرخه تعلیم و تربیت باز می گردند.

وی گفت: پیش بینی می شود که تعدادی از نیروهای فعال در بخش سوادآموزی استان نیز به تعداد یکهزار و 500 نفر که از قبل از سال 91 در استان مشغول به فعالیت بودند به جمع فرهنگیان استان افزوده شوند و با این جذبها بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز ترمیم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار