ابلاغ دستورالعمل اقدامات محیط‌زیستی در ایام محرم به مناطق ۲۲ گانه

تهران (پانا) - با هدف ضرورت مشارکت موثر و داوطلبانه شهروندان در نهادینه ساختن الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط زیست دستورالعمل اقدامات محیط زیستی در ایام محرم سال 1398 به مناطق 22 گانه ابلاغ شد.

کد مطلب: ۹۵۰۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل اقدامات محیط‌زیستی در ایام محرم به مناطق ۲۲ گانه

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به جایگاه ارزشمند محیط زیست در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر در هیأت‌های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها هرچه بیشتر برای حفظ پاکیزگی محیط زیست و سلامت عمومی جامعه اهتمام داشته باشند.

وی افزود: با هدف ضرورت مشارکت موثر و داوطلبانه شهروندان در نهادینه ساختن الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط زیست تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر، در سطح جامعه و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی دستورالعمل اقدامات محیط زیستی در ایام محرم سال ۱۳۹۸ به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است.

انصاری اظهار کرد: در این دستور العمل به آموزش استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف، استفاده از لامپ‌های کم مصرف COB و SMD جهت کاهش مصرف انرژی، کاهش استفاده از سفره‌های یکبار مصرف، آموزش درباره فشردن زباله‌های تولیدی و جلوگیری از رهاسازی آنها در معابر، پیشگیری از آلودگی صوتی اشاره شده است که امید است همه با مشارکت یکدیگر سعی در اجرای مفاد دستور العمل با همکاری شهروندان در مناطق داشته باشیم.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: با همکاری اداره محیط زیست و پسماند مناطق، پویش محرم یاران محیط زیست در این ایام راه‌اندازی می‌شود که اعضای کانون‌های محیط زیست و اعضای سمن‌‌ها ضمن آموزش نکات لازم به هیأت‌ها و حسینه‌های هر محله و منطقه سعی در پاکیزه نگه داشتن محیط در حین انجام مراسم عزاداری دارند.

دستور العمل اقدامات محیط زیستی در ایام محرم سال ۱۳۹۸ با محوریت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و با همکاری سازمان مدیریت پسماند، اداره کل سلامت و اداره کل آموزش‌های شهروندی جهت تدوین یک دستورالعمل واحد برای اجرا در ایام سوگواری در راستای حفاظت از محیط زیست تهیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار