در راستای تبیین برنامه های کمی و کیفی دوره پیش دبستانی استان زنجان:

نشست تخصصی روسا، معاونین و کارشناسان آموزشی مناطق و نواحی چهارده گانه

زنجان (پانا) - نشست تخصصی روسا، معاونین و کارشناسان آموزشی مناطق و نواحی چهارده گانه با حضور معاونت آموزش ابتدایی استان در سه روز کاری 98 در محل اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۵۰۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی روسا، معاونین و کارشناسان آموزشی مناطق و نواحی چهارده گانه

اصغر بیات معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برنامه عملیاتی سال 99-98 معاونت آموزش ابتدایی که مطابق برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه تدوین شده است بیان کرد: با عنایت به برنامه ابلاغی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیل آتی در دوره پیش دبستانی چهار عنوان برنامه تعریف شده است که با تعیین فعالیت ها و اهداف کمی آن به نواحی و مناطق ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به فعالیت‌های تدوین شده در برنامه عملیاتی و به منظور ارتقاء کیفی اجرای برنامه، نشست تخصصی با حضور روسا، معاونین و کارشناسان آموزشی مناطق و نواحی چهارده گانه از تاریخ 3/6/98 تا 6/6/98 در محل اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان برگزار گردید.

معاون آموزش ابتدایی اظهار داشت: در این نشست ضمن تبیین برنامه های اجرایی برای ارتقای کمی و کیفی دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی 99 - 98 ، راه کارهای اجرایی با لحاظ کردن شرایط بومی و منطقه ای مورد تبادل نظر و بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست مقرر گردید: در راستای اجرای برنامه مدیریت یکپارچه آموزش و پرورش پیش دبستانی ،ضمن تدوین و تصویب راه کارهای اجرایی به منظور اجرای مطلوب برنامه موضوع درشورای آموزش و پرورش طرح و برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

به استناد تبصره ماده یک آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی مصوب هیئت دولت، کلیه فعالین حوزه آموزش پیش دبستانی الزام به اخذ مجوز فعالیت از آموزش و پرورش می باشند.

ادامه فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد مجوز از آموزش و پرورش ( به استناد قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی) جلوگیری شود.

روند صدور مجوز تاسیس مرکز پیش دبستانی برای متقاضیان حقیقی و حقوقی در چارچوب ضوابطه مربوطه تسهیل و تسریع گردد

بر فعالیت مراکز دارای مجوز به منظور رعایت کلیه ضوابط و مقررات مرتبطنظارت کامل صورت پذیرد.

به منظور اجرای مطلوب برنامه های حمایتی در مراکز پیش دبستانی در مناطق محروم ، روستایی و حاشیه شهرها برنامه ریزی لازم انجام شود.

در خصوص تامین و تخصیص فضا و تجهیزات مدارس دولتی در نوبت های صبح یا بعد از ظهر به مراکز پیش دبستانی بر اساس ضوابط مربوطه مساعدت لازم به عمل آید.

به منظور ثبت نام کلیه نوآموزان پیش دبستانی در سناد و نظارت و پیگیری مستمر بر روند ثبت آموزش موسسان، مدیران و مربیان مراکز در دستور کاری نواحی ومناطق قرار گیرد.

برنامه ریزی و اقدامات لازم برای جذب حداکثری کودکان 4 تا 6 ساله در دوره پیش دبستانی به عمل آید.

به منظور ارتقای صلاحیت های حرفه ای مدیران و مربیان دوره پیش دبستانی برای برگزاری کارگاه ها ، دوره های آموزشی، نشست های تخصصی، جشنواره ها و .... با هماهنگی اداره آموزش و پیش دبستانی استان اقدام شود

اعتبارات تخصیص یافته به دوره پیش دبستانی بر اساس شرح هزینه اعتبار ابلاغی هزینه شود.

محتوا و بسته‌های آموزشی مورد تایید دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی و کمیته تولید محتوای استان در مراکز توزیع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار