معادن زغال سنگ و سرب و روی آذربایجان شرقی احیا می شود

تبریز (پانا) - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از فعالسازی 14 معدن زغال سنگ و 2 معدن سرب و روی در استان خبر داد .

کد مطلب: ۹۴۹۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
معادن زغال سنگ و سرب و روی آذربایجان شرقی احیا می شود

مهرانگیز رحمانی گفت: این معادن در راستای سیاستهای وزارت صنعت در سال 98 مبنی بر اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس معرفی شده اند و در سه ناحیه شهرستان چاراویماق ، شهرستان کلیبر و شهرستانهای مراغه و ملکان متمرکز هستند.
وی ادامه داد: با معرفی این معادن به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری طرح حیا در سراسر کشور ، انتظار می رود ضمن انجام مراحل اکتشافی و فعالسازی این معادن و همچنین احداث واحد فرآوری، شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان باشیم .
رحمانی تجمیع معادن کوچک و ایجاد یک واحد فرآوری برای آنها، خرید تضمینی محصول از سرمایه‌پذیر، توجیه اقتصادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای معادن تجمیع شده، توسعه و فعال‌سازی معادن کوچک با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی ، حمایت مالی و اعطای تسهیلات دولتی به سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، توجیه اقتصادی برای فعال‌سازی معادن کوچک و کم‌عیار و توسعه و اجرایی کردن واحد فرآوری سیار برای معادن کوچک و کم‌عیار را از جمله مزیتهای طرح احیا معادن کوچک مقیاس برشمرد .
طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با هدف استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی، افزایش تولید مواد معدنی، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه ‌یافته توسط وزارت صنعت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حال اجراست.
این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دولت مصوب و با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسوولیت اجرای این طرح در قالب پروژه اقتصاد مقاومتی به ریاست هیات عامل ایمیدرو واگذار شد و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به‌عنوان بازوی اجرایی، مسوولیت آن را به عهده گرفته است.
شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای اجرای این طرح، فعالیت خود را در چهار حوزه «بسیج کمک‌های دولت برای راه‌اندازی طرح»، «شناسایی سرمایه‌گذاران »، « شناسایی سرمایه‌پذیران » و « همکاری با انجمن‌ها و تشکل‌ها » متمرکز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار