حال خوب جشنواره با حضور خبرنگاران نوجوان

تهران (پانا) - ایده‌پرداز کمیته خبرنگاران نوجوان جشنواره فیلم کودک عقیده دارد جشنواره فیلم کودک و نوجوان علاوه بر رای دهی داوران کودک و نوجوان به انتقاد، تیزبینی و کنجکاوی خبرنگاران نوجوان نیاز داشت.

کد مطلب: ۹۴۸۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حال خوب جشنواره با حضور خبرنگاران نوجوان

به گزارش ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فرزاد خبوشانی ایده‌پرداز کمیته خبرنگاران نوجوان با حضور در کنار آنها از هدف ایجاد این کمیته گفت: من در بیست و پنجمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان نوجوان به عنوان عکاس خبری حضور داشتم. آن روزها داوران کودک و نوجوان به داوری فیلم ها می‌پرداختند و همان سال بود که کمبودی در جشنواره به چشم من آمد.
وی با اشاره به موانع موجود در اجرای این ایده ادامه داد: زمانی که این ایده را به دبیر اجرایی دوره بیست و شش پیشنهاد دادم، مخالفت‌های زیادی مطرح شد اما جشنواره فیلم کودک و نوجوان علاوه بر رای‌دهی داوران کودک و نوجوان به انتقاد، تیزبینی و کنجکاوی خبرنگاران نوجوان نیاز داشت.
ایده‌پرداز کمیته خبرنگاران نوجوان ادامه داد: در بیست و ششمین دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان به صورت آزمایشی این طرح اجرا شد و در فراخوانی که منتشر کردیم 100 نوجوان در سنین 13 تا 16 سال ثبت نام کردند.
خبوشانی افزود: بعد از برگزاری آزمون بین داوطلبان، چند کلاس آموزشی با موضوع خبرنگاری، فیلم‌شناسی و نقد فیلم برای برگزیدگان برگزار شد. پس از برگزاری کلاس‌ها خبرنگاران نوجوان توانستند به بهترین نحو ممکن در کنار پیشکسوتان عرصه خبر اخبار جشنواره فیلم کودک ونوجوان را پوشش دهند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر خبرنگاران نوجوانان فعالیت‌های گسترده‌تری در جشنواره انجام داده اند و کمیته خبرنگاران نوجوان خروجی‌های خوبی داشته که هم اکنون در رسانه‌های مطرح و کادر اجرایی جشنواره مشغول به کار هستند.

یگانه محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار