فولادوند: کسی باور نمی کند تهران تا این حد مدرسه فرسوده دارد

تهران (پانا) - جلسه هفتگی روسای مناطق نوزده گانه شهر تهران و معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی مناطق و اعضای شورای معاونین اداره کل با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و علی  شهری، مدیر کل نوسازی استان تهران در اردوگاه باهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۸۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: کسی باور نمی کند تهران تا این حد مدرسه فرسوده دارد

عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت نامطلوب فضای آموزشی در شهر تهران گفت: چون وضعیت فضاهای آموزشی خوب نیست در نتیجه تلاش های آموزش و پرورش کمتر دیده می شود. البته در کنار این ساخت و سازها، رایزنی ها و تلاش در راستای تامین اعتبار در حال انجام است و در چند ماه گذشته جلسات متعدد فشرده برای کمک گرفتن از صاحبنظران در این زمینه برگزار شده است.
فولادوند افزود: مشکل عمده این است که کسی باور نمی کند تهران تا این اندازه مدرسه فرسوده دارد. ما در رتبه قبل از استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته ایم و تازه با تلاش و کوششی که با کمک نوسازی تهران انجام شده، تا حدودی توانسته ایم در بین دولتمردان این باور را جا بیاندازیم که تهران بلحاظ فضای آموزشی واقعا محروم است.
وی افزود: دومین محور مشارکت ما در نوسازی مدارس بحث جذب خیرین است. متاسفانه در گذشته خیرین به سمت استان های محروم هدایت شده اند غافل از اینکه استان تهران محروم ترین استان است. دفاتر خیرین محلی برای جذب خیرین است و صرفا وسیله ای برای گزارش دادن ما نیست وقتی نتیجه ای در کار ما نداشته باشد.
فولادوند با اشاره به آسیب های تراکم مدارس افزود: تراکم بیش از حد دارد به آموزش پرورش و آینده دانش آ‌موزان ما ضربه می زند. تراکم بیش از حد، فرسودگی نیرو به همراه می آورد و آسیب اجتماعی تولید می کند. همچنین موضوع دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد مساله امنیت مدارس است. رعایت قوانین رمز موفقیت است و ما نباید امنیت و کیفیت را فدای کمیت کنیم. برای اینکه پوشش را بالا ببریم باید به امنیت دانش آموز هم توجه کنیم.
همچنین در این جلسه علی شهری، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه هرکسی به درجاتی از معنویت برسد به سمت مدرسه سازی می رود، گفت: وضعیت فضای آموزشی در شهر تهران نیازمند توجه جدی تری است. باید این مهم به یک دغدغه برای همه تبدیل شود. وضعیت فضای آموزشی در شهر تهران بلحاظ تراکم مطلوب نیست و علی رغم پیگیری هایی که در محافل مختلف انجام شده اما هنوز آنطور که باید به یک دغدغه تبدیل نشده است.
وی افزود: وضعیت تراکم کلاس ها نگرانی اش کمتر از سایر نگرانی ها نیست. این موضوع به عنوان یک مطالبه عمومی باید پیگری شود.در کلاس هایی که بیش از ۴۰ نفر هستند رسیدن به حیات طیبه کمی دشوار است. البته تلاش های همه جانبه ای صورت گرفته است اما آنچه مهم است این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با دستگاه های مختلف گفتگو کنند و راجع به فضاهای آموزشی شهر تهران توجه جدی داشته باشند.
شهری گفت: بحث خیرین مدرسه ساز جدی باید گرفته شود. در بخش خیرین به عنوان یک مجمع مطمئن باید در کنار خودمان نگه شان داریم، چون کارشان بزرگ است. همچنین در حوزه ایمنی مدارس باید بررسی شود و البته برخی شاخص های مهم در این زمینه به مدارس ارسال شده است و بصورت رندوم ۱۰ درصد از مدارس را بازدید کرده ایم بخصوص مدارسی که آسیب پذیرتر هستند و احتمال می دادیم مشکلات بیشتری وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار