اعطای مقام استادی ایران به پیشکسوت عرصه خوشنویسی نی ریز

نی‌ریز (پانا) - با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مقام استادی خوشنویسی به سید عطاالله طغرایی ، پیشکسوت عرصه خوشنویسی نی ریزاهدا شد.

کد مطلب: ۹۴۷۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اعطای مقام استادی ایران به پیشکسوت عرصه خوشنویسی نی ریز

عصر چهارشنبه 23 مرداد ماه 98 مراسم آیین اعطای مقام استادی به سید عطا اله طغرایی پیشکسوت عرصه خوشنویسی شهر نی ریز با حضوز مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس و جمعی از مسئولان شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم ضمن قدردانی از مردم شهرستان نی ریز که برای تجلیل از هنرمند شهرشان گرد آمدند با اشاره به اهمیت هنر خوشنویسی در طول تاریخ افزود به نظر بنده شهر نی ریز با قدمتی که در تاریخ برای آن ثبت گردیده می بایست خاستگاه خط نسخ در ایران بشود.

صابر سهرابی با بیان جایگاه هنر خوشنویسی در نی ریز گفت: استاد احمد نی ریزی مایه ی مباهات و افتخار این شهر است. بی شک استاد طغرایی برخوردار از کرامت ماندگار استاد احمد نی ریزی می باشد.

او ابراز امیدواری کرد بتوانیم از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی وافر در شهرستان بیشتر بهره‌مند گردیم و افزود: در رابطه با درخواست بررسی تجهیزات و کمبودهای انجمن هنر خوشنویسی نی‌ریز قول می دهیم که آنها را برطرف کنیم.

فرماندار شهرستان نی‌ریز در ادامه ضمن عرض خیر مقدم و تشکر ویژه از حضور مردم بیان کرد به جرات می توان گفت یکی از شهرهایی که هنرمندان حاذق و ماهری در هنر خوشنویسی داشته است نی‌ریز است.

حمید یزدان پناه افزود: هنرمندی چون احمد نی‌ریزی که 120 مصحف قرآن و 177 ادعیه را به خط زیبای خود نوشته است از بارزترین آن‌ها است.

او از هنرمندان دیگری همچون ساکت نی‌ریزی در قرن 13 و 14، عیسی بن احمد برمکی، عبدالکریم نی‌ریزی نام برد و گفت: این روند ادامه یافته است و در قرن حاضر شاهد بزرگانی چون استاد عطااله طغرایی در این هنر زیبا هستیم. مرد بزرگی که از سال 1362 انجمن خوشنویسی نی‌ریز را راه‌اندازی و قریب به 36 سال در حال زحمت و تعلیم و خود را وقف این هنر کرده و در کنار خود بزرگانی چون خود را پرورش داده‌است.

امام جمعه موقت شهر نی‌ریز نیز در ادامه افزود: یکی از چهار خوشنویس بزرگوار در جهان اسلام استاد احمد نی‌ریزی است که باعث مباهات شهرستان است.

سید محمد جواد فقیه بیان کرد: ان‌شالله مکان بهتری برای ایشان تخصیص دهیم تا ایشان با دلگرمی بیشتری به کار تعلیم خویش ادامه دهند.

استاد عطاءلله طغرایی با اشاره به اینکه بهار عمر من در راه تعلیم دادن و تعلیم گرفتن گذشته است افزود: اعطای این گواهینامه از سوی شورای انجمن خوشنویسان ایران، از آلام درونی و خستگی‌هایم در دوران جوانی کاست تا بقیه‌ی عمر را با دلگرمی بیشتری به رسالت و تعلیم خویش و فراگیرانم ادامه دهم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار