آیت‌الله حسینی همدانی : دشمن به دنبال جلوگیری از توسعه فرهنگ شیعی است

کرج (پانا) - آیت‌الله حسینی همدانی در واکنش به حضور زنان رقاصه در ورزشگاه کربلا با بیان اینکه دشمن به دنبال قداست زدایی از اماکن مقدس مسلمانان است هدف اصلی دشمنان را جلوگیری از توسعه فرهنگ شیعی دانست.

کد مطلب: ۹۴۴۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله حسینی همدانی : دشمن به دنبال جلوگیری از توسعه فرهنگ شیعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در جلسه مشترک شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات استان البرز که در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد،گفت:«این قضیه را ساده نگیرید که در کربلا ورزشگاهی را در اختیار عده‌ای می‌گذارند تا به اسم فوتبال، با حضور زنان بی حجاب، به رقص و پای‌کوبی بپردازند.»

وی افزود:«این اتفاق وقتی در کربلا و نه در بغداد رخ می دهد، یعنی می‌خواهند از آن محل مقدس، قداست زدایی کنند و جلوی توسعه فرهنگ شیعی را بگیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تذکر این نکته که قطعاً پشت این مسئله، استراتژی دشمن است،تصریح کرد:«می‌خواهند شیعه را محک بزنند که آیا عکس‌العملی از خود نشان می‌دهد یا نه. دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور شیعه، باید بلافاصله موضع بگیرد و اعتراض خودش را برساند. ما مسلمانیم و هر جا مسلمان هست، باید توجه نشان داده شود.»

وی با بیان اهمیت کربلا برای شیعیان گفت:«کربلا و مراسم اربعین با حضور ۱۵ میلیونی و ۲۰ میلیونی که از کشورهای مختلف می‌آیند و تعداد زیادی از آن‌ها هم مسلمان نیستند، تمام هیمنه استکبار را به لرزه درمی‌آورد، لذا دشمن بی‌کار نمی‌نشیند.»

امام جمعه کرج بر تقویت و توسعه فرهنگ شیعی تأکید کرد و اظهار داشت:«در مقابل دشمن، ما باید این مسیر را تقویت کنیم و راه تقویت هم جهات مختلفی دارد که یکی از این راه ها ساخت و شکوه بخشی به اماکن متبرکه است.»

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود:«دلیل اینکه برای ما اهمیت دارد که حتماً گنبد و بارگاهی برای اهل‌بیت ساخته شود، این است که این ساخت و سازها علامت است و می‌خواهیم که مسیر هدایت آن‌ها گم نشود.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد عتبات استان البرز در خصوص فعالیت‌های ایام اربعین اظهار داشت:«توصیه می‌کنم همان‌طور که نظر حضرت آقا هم هست، در ایام اربعین، در بحث مهمان‌پذیری، مستقل از عراقی‌ها عمل نکنید تا احساس ناراحتی نکنند. اجازه بدهید که آن‌ها پذیرایی‌شان را بکنند و شما در این امر به آن‌ها کمک کنید.»

آیت‌الله حسینی همدانی فرهنگ اهل‌بیت را هدف مبارزاتی دشمن برشمرد و بیان داشت و گفت:«دشمن ما این را خوب فهمیده است که مبارزه با استکبار فرهنگ اهل‌بیت است، لذا با این فرهنگ در همه‌جا مبارزه می‌کند؛ و اساساً داعش را هم برای همین به وجود آوردند.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تبلیغات فرهنگی در ایام اربعین را موردتوجه قرارداد و افزود:«انشاء الله دوستان، امسال علاوه بر خدماتی غذایی که دارید، بیشتر هدف و مسیری که می‌خواهید طی کنید، مسائل فرهنگی باشد. از حوزه‌های علمیه و دانشگاه فراخوان بدهید تا در مسیر تبلیغ فرهنگ اهل‌بیت در کنار خدماتی که شما می‌رسانید، قدم بردارند.»

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه خاطر نشان کرد:«به‌منظور متمرکز شدن کمک‌های بازسازی عتبات،خوب است که جمع‌آوری کمک‌های مردمی، به شکل متفرقه انجام نشود و نکته آخر اینکه گزارش کار دادن به مردم اعتماد می‌آورد. مسئولین عتبات در همه مناطق استان، به‌صورت فصلی گزارش عملکرد بدهند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار