پیوند ورزش با اخلاق در رقابت‌های حرفه‌ای ورزش قهرمانی دانش‌آموزان دختر کشور در رامسر

اسامی تیم‌ها و نفرات برتر رشته‌های ورزشی بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج در سی‌امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان دختر در رامسر، اعلام شد

تهران (پانا)‌ - سی‌امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان دختر در استان گیلان با قهرمانی آذربایجان شرقی، همدان و فارس در رشته‌های بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۹۴۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پیوند ورزش با اخلاق در رقابت‌های حرفه‌ای ورزش قهرمانی دانش‌آموزان دختر کشور در رامسر

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در مراسم پایانی مسابقات ورزش دانش آموزان دختر کشور با تسلیت غرق شدن سه تن از سرپرستان این رقابت‌ها گفت: «انسان‌ها در گذر زمان با وجود تلاش‌های گسترده‌ای که انجام می‌دهند ممکن است به نتایج قابل قبول دست نیابند چراکه در برخی امور عمل به تکلیف از رسیدن به نتیجه مهم‌تر است.»

نادر جهان‌آرای ادامه داد: «باید در برابر شداید روزگار با صبوری راضی به رضای خداوند باشیم.»

او در پایان از دانش‌آموزان حاضر در رقابت‌های ورزشی خواست دل‌نوشته‌های خود را با بیان لطیف و هنرمندانه به آموزش و پرورش استان گیلان ارسال کنند.

در سی‌امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان پسر کشور که به میزبانی گیلان در اردوگاه ورزشی شهیدچمران رامسر برگزار شد، در مسابقات شطرنج دانش‌آموزان دختر کشور که با حضور 24 تیم و 120 شطرنج باز در 7 دور به روش سوئیسی برگزار شد، تیم استان فارس قهرمان این رقابت‌ها شد و تیم‌های تهران و گیلان رتبه‌های دوم وسوم را از آن خود کردند.

در رقابت‌های تنیس روی میز که با حضور 28 تیم و 112 بازیکن برگزار شد، در بخش تیمی استان‌های همدان، تهران و تیم‌های خراسان رضوی و بوشهر مقام‌های اول تا سوم (مشترک) را کسب کردند. در بخش انفرادی شیما صفایی از همدان مدال طلا، الینا رحیمی از آذربایجان غربی مدال نقره و فاطمه یاری از مازندران و مبینا سبحانی‌خواه از بوشهر نشان‌های برنز را از آن خود کردند. در قسمت دوبل تنیس روی میز هم شیما صفایی (همدان) و الینا رحیمی از آذربایجان غربی مقام اول، فائزه نصیرایی و فاطمه یاری از مازندران مقام دوم و زهرا میراب‌زاده (خوزستان) و طهورا ولی‌پور (مازندران) و فاطمه خدری (بوشهر) و سایه محمدی از آذربایجان غربی نشان برنز مشترک را به دست آوردند.

در رشته بدمینتون اما تیم‌های آذربایجان شرقی اول، تهران دوم و سمنان و شهرستان‌های تهران عناوین سوم (مشترک) تیمی را کسب کردند. در قسمت انفرادی مریم سلطانی از فارس، مبینا ندایی از شهرستان‌های تهران و فاطمه مونس‌خواه از آذربایجان شرقی و پرنیان یزدانی از تهران (مشترک) به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند. در بخش دوبل بدمینتون فاطمه فنایی و حنانه رجبی از سمنان رتبه اول، الهام عبادی و رومینا‌ زره‌پوش از تهران رتبه دوم و ساقی محمدپور و زهرا پورحسن از آذربایجان شرقی و نرگس اکتفایی و مهسا ثریاخواه از فارس مقام‌های سوم مشترک را از آن خود کردند.

همچنین تیم‌های یزد در رشته بدمینتون، قم در رشته تنیس روی میز و استان خوزستان در رشته شطرنج جام اخلاق این مسابقات را بالای سر بردند.

حاشیه‌های اخلاقی مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزان دختر

در حاشیه مراسم اختتامیه این رقابت‌ها، از سیدمجید احمد‌زاده ناجی غریق رامسری که در روز 11 مرداد توانست جان دو فرهنگی را نجات دهد تقدیر شد. همچنین در این برنامه از هاتف باقر سلیمی ریاست اداره هلال احمر رامسر به پاس خدمات شایسته در کمک‌رسانی به موقع در حادثه روز جمعه گذشته قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از تیم شطرنج گلستان به خاطر ارائه حرکت پهلوانانه در رقابت رسمی با تیم خراسان شمالی تقدیر شد. در دیدار دو تیم، هنگامی که تیم خراسان شمالی به دلیل فقدان پدر یکی از ورزشکاران در سانحه غرق شدگی، حاضر به ادامه رقابت با تیم حریف نشد، تیم گلستان بازی را به رغم قوانین شطرنج، با نتیجه مساوی پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار