برگزاری نشست هم اندیشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بوشهر

بوشهر(پانا)_ نشست هم اندیشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و روسای انجمن های وابسته به اداره کل در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۴۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم اندیشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بوشهر

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، محمدحسین زندویان در این نشست گفت: طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فرصت مناسبی برای معرفی هویت، فرهنگ و آیین های بومی و سنتی یک شهر در قالب هنر است .

وی افزود: انجمن های فرهنگی و هنری نقش مهمی در انتخاب شهر خلاق دارند که می توانند با ارائه طرح ها و ایده های نو و خلاقانه بیشترین تاثیرگذاری در این راستا داشته باشند .

زندویان اظهار داشت: استان بوشهر با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود به عنوان یک استان سرآمد در اغلب هنرها در کشور معرفی شده که امیدوارم با همدلی و هم افزایی شما روسای انجمن بتوانیم برنامه های خوبی را تدوین و عملیاتی کنیم .

وی عنوان داشت: بر این اساس معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را با رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ و هنر در سراسر کشور به اجرا گذاشته که می تواند باعث رشد و بالندگی یک شهر شود.

زندویان بیان کرد: هر شهر بر مبنای آیین نامه این طرح در ٣ حوزه می تواند طرح و ایده خود را ارائه کند که پس از ارسال در دبیرخانه مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در‌آید.

وی ادامه داد: موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، مد و لباس، هنرهای صناعی و سنتی، ادبیات، رسانه و مطبوعات، بازی های رایانه ای، سینما و چاپ و بسته بندی حوزه های قابل ارائه طرح هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن قرائت آیین نامه طرح، توضیحاتی را در این ارتباط بیان نمود.

در ادامه نشست روسای انجمن های فرهنگی و هنری علاوه بر اعلام آمادگی و نظرات و دیدگاه خود در این راستا، به بیان راهکار و تبادل نظر برای تدوین برنامه ای جامع جهت ارسال به دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پرداختند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار