نشست مدیر مؤسسه مطبوعاتی پژوهش‌های رسانه‌ای شمالغرب کشور با مدیران خبرگزاری‌ها:

برنامه هدفمند رسانه‌ها باید به رونق تولید و رنگین شدن سفره‌های مردم بیانجامد

زنجان ( پانا) - رضا سواری مدیر مؤسسه مطبوعاتی پژوهش‌های رسانه‌ای شمالغرب کشور و مدیر مسئول روزنامه مردم نو، صبح امروز با مدیران خبرگزاری‌ها دیدار و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۹۴۴۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه هدفمند رسانه‌ها باید به رونق تولید و رنگین شدن سفره‌های مردم بیانجامد

رضا سواری ضمن تبریک روز خبرنگارگفت: « خبرگزاری‌ها منبع رسمی اخبار هستند و باید از یک رسانه به معنای واقعی برای رساندن پیام استفاده کرد.»

سواری افزود: « علیرغم اینکه بیشتر رسانه‌ها تحت سیستم خاص دولتی، برنامه‌های مشخصی را در چارچوب تعریف شده دنبال می‌کنند، باید همه‌ی رسانه‌ها همکاری و همت کافی را برای توسعه استان و برای رساندن پیام به مسئولین و مردم، داشته باشند.»

سواری تأکید کرد: « رسانه باید خط مقدم رونق تولید باشد و پیام تولید را قبل از رسیدن محصول به دست مصرف کننده برساند. در واقع باید رسانه‌ها برنامه‌های هدفمندی را در رساندن پیام دنبال کنند که نتیجه آن به رونق تولید و رنگین شدن سفره مردم منجر شود.»

این مقام مسئول بر حفظ جایگاه خبرنگار تأکید کرد و گفت: « مدیران خبرگزاری‌ها باید مدیریت و رهبری لازم را برای تربیت صحیح نگار و ارائه‌ی دقیق اخبار و بازخوردها به مردم و مسئولین داشته باشند. چرا که لذت کار رسانه ارزش‌گزاری به کار رسانه است. و خبرنگاران باید ضمن خودباوری با رفتار اصولی درست در پیام‌رسانی، مسیر مناسب برای توسعه استان را طی نمایند.»

مدیر مسئول روزنامه مردم نو زنجان توصیه کرد:

«- انجمن اختصاصی خبرگزاری‌ها ایجاد شود، تاضمن دفاع از ارزش‌های خبرنگار، خط مشی‌های لازم را برای خبرنگاران مشخص نماید.

- گارگاه‌های آموزشی لازم به صورت ادواری برای خبرنگاران و تقویت نیروهای خبرگزاری برگزار شوند.

- برای مدیران خبرگزاری‌ها کارگاه‌هایی در مورد مسائل روز و سواد رسانه‌ای برگزار شود تا ما به مصرف کننده خبرهای دیگران تبدیل نشویم.

-باید پژوهش‌هایی در خصوص آسیب‌شناسی خبر و خبرگزاری انجام شوند تا نتایج حاصل در بهبود ارائه اخبار تأثیر گذار باشد.

- و در صورت امکان نمایشگاه‌هایی تخصصی رسانه ایجاد شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار