در جمع خبرنگاران

واعظی: پاسخ رهبری به ظریف برای کسانی است که خلاف نظر ایشان عمل می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس‌جمهوری معتقد است پاسخ رهبر انقلاب به نامه انتقادی وزیر امور خارجه درباره سریال گاندو خطاب به کسانی است که ادعای ولایتمداری دارند اما خلاف نظر ایشان عمل می‌کنند.

کد مطلب: ۹۴۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: پاسخ رهبری به ظریف برای کسانی است که خلاف نظر ایشان عمل می‌کنند

محمود واعظی در حاشیه نشست امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره نامه وزیر امور خارجه به رهبری و پاسخ این نامه بیان کرد: «اول باید از این فرصت استفاده کنم و یک بار دیگر از طرف دولت و آقای رئیس‌جمهوری از مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی کنیم که نسبت به خادمان خودشان در دولت، خادمان مردم در دولت عنایت دارند.»

او یادآور شد: «با توجه به بی‌‌مهری که به آقای ظریف و بعضی از اعضای دیگر دولت شده بود، آقای ظریف ابتکار عمل به خرج دادند و این موضوع را منعکس کردند و با محبت مقام معظم رهیری مواجه شدند. ما نگاه مقام معظم رهیری را به دولت و اعضای آن می‌دانستیم اما این پاسخ بیشتر باید برای آن کسانی باشد که به ادعای اینکه ولایت مدار هستند کارهایی می‌کنند که خلاف نظر مقام معظم رهبری است.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود در واکنش به طرح نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد برای تامین امنیت خلیج فارس توسط کشورهای منطقه و تاثیر آن بر خروج نیروهای بیگانه از خلیج فارس و شکست سیاست‌های یکجانبه‌گرایی آمریکا، اظهار کرد: «این طرح از اول انقلاب جزء سیاست‌های ایران است و ما همواره اعلام کرده‌ایم که خلیج فارس باید امن باشد و امنیت آن نیز باید توسط کشورهای منطقه تضمین شود.»

قرار ترامپ در صحبت‌هایی که با روسای کشورهای اروپایی داشتند این بود که اروپا دو ماه با آن‌ها همکاری کند، تا آن‌ها به هدفشان برسند اما اکنون یک سال شده است

او ادامه داد: «این سیاست همیشگی ما بوده و اگر هم این سیاست در سازمان ملل متحد تصویب بشود، ما به عنوان مبدأ آن، از این طرح حمایت می‌کنیم. اینکه هیچ نیروی خارجی در منطقه خلیج فارس نباشد یکی از آرزوهای ماست اما اینکه در عمل این اتفاق بیفتد کمی سخت است.»

مسئول دفتر رئیس‌جمهوری درباره توئیت روز گذشته ترامپ نیز گفت: «ترامپ هم در تلاش‌هایی که برای مذاکره انجام داده و در روش‌ها و تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال کرده، شکست خورده است. قرار ترامپ در صحبت‌هایی که با روسای کشورهای اروپایی داشتند این بود که اروپا دو ماه با آن‌ها همکاری کند، تا آن‌ها به هدفشان برسند اما اکنون یک سال شده است.»

او با بیان اینکه با گذشت یک سال هیچ اتفاقی در ایران نیفتاده است، گفت: «اکنون هم در بازار ارز و هم در بازار کالایی ما آرامش برقرار شده است و نوسانان گذشته وجود ندارد به صورتی که ارز سیر نزولی گرفته و روند افزایشی کالاها متوقف شده و برخی از آنها سیر کاهشی داشته که البته اعتقاد ما این است که حتما قیمت ارز و کالا باید با سیاست عرضه و تقاضا از این مقدار هم کمتر شود».

واعظی با بیان اینکه توئیت ترامپ به نوعی عقب‌نشینی است، اظهار کرد: «آن‌ها با ایرانی روبه‌رو هستند که خودشان ، دیپلماسی‌ و مذاکراتشان حرف و منطق دارند و همچنین کشوری با تاریخ چند هزار سال است».

او درباره حضور مقامات اماراتی برای مذاکره با ایران، گفت: «امارات در حال تجدید نظر درباره نوع رویکرد بسیار تندی است که نسبت به یمن داشت و اکنونر هم به دنبال این است که آرایش نیروهایش را در یمن تغییر دهد و همچنین دیدگاه هایش با عربستان سعودی در یمن تغییر کرده است. از سوی دیگر این کشور در ارتباط با امنیت در خلیج فارس نگران است و علاقه‌مند است که با روش‌هایی با ما هم در این زمینه صحبت کند».

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به گفت‌و‌گوی تلفنی روسای‌جمهوری ایران و فرانسه در شب گذشته گفت: «دیشب نزدیک به 100 دقیقه تماسی که آقای مکرون با آقای روحانی داشتند به طول انجامید که این موضوع نشان‌دهنده آن است که ما هم در منطقه و هم در دنیا منطق داریم و دیدگاه‌هایی که مطرح می‌کنیم هم درباره مسائل امنیتی و هم در رابطه با سایر مسائل حرف برای گفتن داریم.»

او تصریح کرد: «ما نگران این نیستیم که چند نفر در واشنگتن بنشینند و طرحی را برنامه‌‌ریزی کنند و فکر کنند می‌توانند از نظر جو روانی در کشور تاثیر‌گذار باشند. اگر در گذشته امیدشان به این بود که می‌توانند با یک جنگ روانی و تبیلغاتی روی مردم اثر بگذارند مشاهده کردیم که طی روزهای گذشته تمام موضوعاتی که از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده هیچ اثری روی مردم ما نگذاشته است. امروز مردم به مسوولان خود بیش از گذشته اعتماد دارند و مسئولان نیز بیش از گذشته پای حرف‌ها و قول‌های خود ایستاده‌اند، به همین دلیل نباید نگران باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار