نشست خبری رییس اتاق بازرگانی استان زنجان با اصحاب رسانه:

ظرفیت صرفا داشتن عنوان نیست/ همه باید برای توسعه استان تلاش نمایند

زنجان (پانا) - غلامحسین جمیلی رییس اتاق بازرگانی زنجان، صبح امروز در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی با اصحاب رسانه نشست و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۹۴۳۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت صرفا داشتن عنوان نیست/ همه باید برای توسعه استان تلاش نمایند

غلامحسین جمیلی ضمن عرض خیر مقدم به اصحاب رسانه فرارسیدن روز خبرنگار را پیشاپیش به همه‌ی اصحاب رسانه تبریک گفت.

جمیلی در خصوص برنامه‌های پیش و روی اتاق بازرگانی موضوع آموزش را اولین و مهم‌ترین هدف اتاق بازرگانی عنوان کرد و گفت: «تقریبا هر هفته یک دوره از طرف اتاق بازرگانی زنجان برگزار می‌شود. این دوره‌ها به صورت تکمیلی و پیشرفته دنبال می‌شوند و مخاطبین آموزشی فراتر از مخاطبین اتاق شامل؛ خانواده‌ها، دانش‌آموزان و حتی افراد غیر مخاطب اتاق هستند که از این آموزشها بهره می‌گیرند. انتقال رویکردهای آموزشی آموزش به سنین پایین تر نتیجه‌ی بهتری دارد.»

وی افزود: «تغییر رویکرد فرهنگی و افزایش سطح آگاهی و معلومات عموم می‌تواند به عنوان پیش‌نیاز و مقدمه برای توسعه مورد توجه قرار بگیرد. همچنین استفاده مناسب از ظرفیت‌های قانونی و ابزارهایی که در اختیار اتاق قرار گرفته است و هدف آن بهبود مستمر فضای کسب و کار است. در این خصوص هم نمایندگان و هم هیئت رئیسه اتاق مستندا به ماده‌های قانونی که تاکنون به آنها پرداخته نشده و می‌تواند در راهگشایی برای انجام بعضی از امور موثر باشد پرداخته اند. در حوزه کمیسیون‌های مشورتی اقداماتی انجام شده و با تفویض اختیار و تغییر شیوه شکل‌گیری جلسات فضا و فرصت همگانی مشارکت افراد را ایجاد کرده است که این برنامه ضریب استماع نقطه نظرات عموم مردم بالا میبرد و برای پیشبرد اهداف توسعه حائز اهمیت است.»

جمیلی تصریح کرد: «تکیه بر کسب و کارهای جدید و دانش بنیان و فعالیت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات مورد توجه ویژه اتاق هستند. برنامه‌های مختلفی در خصوص سمینارها و رویدادهایی مانند آن و توسعه واحدهای متناظر برای توسعه آنها به عنوان یک مطالبه در برنامه‌های آتی طراحی شده و برای هر برنامه‌ای متولیان خاص آن برنامه پیش‌بینی شده‌اند.»

وی افزود: « علیرغم شرایط سخت حضور در عرصه‌های بین المللی، متناسب با سیاست حاکم بر قواعد بین‌المللی و سیاست جمهوری اسلامی ایران و انتظارات آن برنامه‌ریزی‌هایی برای تجارت با کشورهای هدف انجام شده است. بخشی از این فعالیت‌ها انجام شده همانند برگزاری نمایشگاه در شهر اربیل عراق، و بعضی هم در شرف انجام هستند.»

جمیلی تأکید کرد: «همه‌ی مردم چه در بخش خصوصی چه دولتی، واحدهای تولیدی بزرگ یا کوچک، اعضای فعلی اتاق یا اعضای قبلی و چه افراد دارای سمت و عنوان چه افراد عامه همه باید در اتاق بازرگانی فعالیت داشته باشند. هر کسی با هر عنوان و هر پست مسئولیتی باید برای توسعه استان تلاش نماید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار