واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم به بهره‌برداری رسید

تبریز (پانا) - واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز واقع در خلعت پوشان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۴۳۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
واحد فرآوری شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم  به بهره‌برداری رسید

واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با ظرفیت تولید یک تن در ساعت با اعتباری بیش از سه میلیارد تومان از محل کمک های خیرین و منابع داخلی در محل خلعت پوشان دانشگاه تبریز ایجاد شده و از این رو با راه‌اندازی این واحد بستر لازم برای انجام کارهای عملی دانشجویان و اساتید حوزه کشاورزی و دامپروری فراهم شده است.

همچنین ساعات دیگر فاز اجرایی سیستم تصفیه آب قنات با ظرفیت تصفیه آب قنات 200 مترمکعب برای مصارف بهداشتی با حضور وزیر علوم در دانشگاه تبریز کلنگ زنی خواهد شد. برای اجرای این پروژه در مرحله اول بیش از 5 میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است.

همین گزارش حاکی است؛ روز گذشته نیز ساختمان مرکزی حراست و سیستم بخار با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر پور اصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولان با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی دانشگاه تبریز، بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دیدار با دانشگاهیان و مسئولان آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده است.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از 24 هزار نفر دانشجو و 457 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار