امام جمعه شیروان:

نماز جمعه یک قدرت نرم برای نظام است

شیروان(پانا)- به مناسبت پنجم مرداد و چهلمین سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور، اعضای ستاد نمازجمعه شیروان با حجت الاسلام حسین کوثری امام جمعه این شهرستان دیدار نمودند.

کد مطلب: ۹۴۲۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نماز جمعه یک قدرت نرم برای نظام است

امام جمعه شیروان در این دیدار با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای محراب و حضرت آیت الله طالقانی(ره) و با بیان تقدیر و تشکر ویژه از همه اقشار مردم، مسئولین و اعضای ستاد نماز جمعه این شهرستان گفت: عنوان دارالمصلین برای این شهرستان بی جهت نیست چرا که مردم با میل و رغبت و با نشاط و با استقبال بسیار خوب در مصلای نماز جمعه حضور پیدا می کنند و سیل جمعیت هنگام خروج از مصلی نشان دهنده این امر است و ما هرچه داریم از برکت همین مردم داریم و اگر همین مردم نبودند من امام جمعه هم نبودم.

حجت الاسلام حسین کوثری با اشاره به اینکه دفاع از نماز جمعه یکی از وظایف ما است افزود: نماز جمعه ذکر خدا است و اگر زنده باشد همه چیز رونق و سر و سامان پیدا خواهد کرد و موفقیت هر تشکیلاتی نیز بستگی به اعضاء و دست اندرکاران آن تشکیلات دارد و همه ما باید دست به دست هم داده و با یکدیگر همکاری داشته باشیم و بنده نیز همه این موفقیت ها را مرهون زحمات شما می دانم.

وی در ادامه اظهار داشت: گرانی، تورم، بی حجابی و ... در جامعه هست و وظیفه ما دادن تذکر و نصیحت است و تریبون نماز جمعه هم جای گفتن مشکلات نیست چرا که بیان مشکلات در این تریبون موجب اختلاف خواهد شد و اگر مسئولی کم کاری کرد باید در شورای اداری به او تذکر داده شود تا مشکل مردم حل شود.

امام جمعه شیروان تصریح نمود: همه ما برای مردم و رضای خدا کار می کنیم، اگر روحیه برادری و اخلاص و همدلی و تعاون باشد، نه من علیه مسئولی جبهه گیری می کنم و نه مسئولی علیه امام جمعه جبهه گیری می کند و الحمدلله از زمان حضور بنده در این شهرستان هیچ تقابلی بین مسئولین و نهاد نماز جمعه نبوده است.

وی در پایان با بیان اینکه امام جمعه در جامعه همانند شاخص و تعیین کننده جهت و قبله نما است افزود: بنده مأمور از طرف ولی امر مسلمین هستم و آرمان ها و اهداف امام جامعه اسلامی را دنبال کرده و نمی توانم سلیقه ای عمل نمایم و تمام گفته های ما، راه ما و امیر ما مشخص است و ما باید جاده را طی کنیم و نگاه ما نگاه رهبری است و اگر اطیعواالله و اطیعواالرسول(ص) جهت و قبله باشد را قبول داریم باید در مسیر رهبری حرکت کنیم.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار