فرماندار شهر کرمانشاه در نشست شورای آموزش و پرورش:

دوره پیش دبستانی یک ضرورت است

کرمانشاه (پانا) - فرماندار شهر کرمانشاه در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: دوره پیش دبستانی یک ضرورت است.

کد مطلب: ۹۴۱۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره پیش دبستانی یک ضرورت است

نشست شورای آموزش و پرورش در محل سالن جلسات آموزش و پرورش ناحیه3 با حضور فرماندار، رؤسای نواحی سه گانه، معاون ابتدایی اداره کل و اعضای شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد.

فرماندار کرمانشاه در خصوص اهمیت دوره‌ی پیش دبستانی اظهار داشت: اگر دانش‌آموزان ما دوره پیش‌دبستانی را بگذرانند قطعا در دوره‌ی ابتدایی موفق خواهند بود.

رنجبر افزود: آگاهی والدین از اهمیت دوره‌ی پیش دبستانی یکی از مهم‌ترین عوامل پوشش حداکثری است وی در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت جذب افراد بازمانده از تحصیل سخن گفت و جذب این دانش‌آموزان را آبروی نظام و وظیفه شرعی و قانونی دانست و پوشش تحصیلی آنان را از اولویت‌های آموزش و پرورش و مسؤولان استان ذکر کرد.

در ادامه ناهید فضلی معاون ابتدایی اداره کل و دبیر سند تحول بنیادین استان افزود: شورای آموزش و پرورش استان مرکز تصمیم گیری و تصمیم سازی برای آینده استان است بنابراین هر چه بر کیفیت آموزش فرزندان‌مان تاکید کنیم در همه زمینه ها موفق بوده‌ایم.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان به عدالت آموزشی و اهمیت آن بر روح و روان دانش‌آموزان و اثرات نهایی آن برجامعه اشاره کرد و برقراری عدالت آموزشی که زمینه عدالت و شعور اجتماعی در سطح کلان در جامعه است را از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیشرفت همه جانبه دانست و تلاش جهت برداشتن شکاف آموزشی و توجه به مناطق حاشیه شهرها و مناطق محروم و روستایی را از اولویت‌های آموزش ابتدایی استان نام برد. وی تربیت و آموزش کودکان ایران اسلامی را مهم‌ترین عامل توسعه ذکر کرد و افزود: تربیت در دوران کودکی عاملی تاثیرگذار بر کیفیت آموزش در دوره‌ی ابتدایی است.

ناهید فضلی تاکید کرد: سال گذشته استان کرمانشاه توانست با توجه به شاخص های تعیین شده در جذب پیش دبستانی موفق عمل کند و خواستار این شد که امسال نیز با همت همه مسؤولان بتوانیم این کودکان را شناسایی کنیم و درجهت آموزش بایسته و مناسب آنان اقدام کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا فرهنگیان مدیر آموزش وپرورش ناحیه سه افزود: تمام تلاش ما جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و پوشش حداکثری پیش دبستانی است. وی سواد مهارتی را نیز یکی از اقدامات مهم در رشد و شکوفایی استعداد‌های نهفته دانش‌آموزان دانست.

سپس امرایی مدیر ناحیه‌ یک به نشست های قطبی در راستای سند تحول بنیادین در سطح استان اشاره کرد و سند تحول را چهارچوبی مطمئن برای اجرای برنامه‌های کلان آموزش و پرورش قلمداد نمود.

این نشست با طرح چند مصوبه و تاکید برپیگیری مصوبه های قبلی به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار