پرداخت بیش از 19 میلیارد ریال مساعدت داروئی به بیماران خاص در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)- به گفته ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد مساعدت های دارویی و یارانه مستقیم به بیش از 5866 بیمار خاص و صعب العلاج نیازمند در استان سیستان وبلوچستان در طی یک سال گذشته ارائه شده است.

کد مطلب: ۹۳۰۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت بیش از 19 میلیارد ریال مساعدت داروئی به بیماران خاص در سیستان و بلوچستان

سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: به منظور حفاظت مالی از بیماران نیازمند بابت هزینه های تحمل ناپذیر دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در دارو خانه های منتخب و نمایندگان دانشگاه در استان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کمک های قابل توجهی را که بیش از 19 میلیارد ریال بوده به بیماران خاص و نیازمند استان سیستان و بلوچستان ارائه کرده است .

او ادامه داد: بر اساس شیوه نامه سازمان غذا ودارو بخشی از هزینه های درمان بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، دیالیز و بیماران صعب العلاج شامل پیوند کبد، سرطان، اختلال رشد، هپاتیت و امثال آن مشمول مساعدت های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار می گیرند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان میزان این مساعدت های مالی را بین 60 تا 90 درصد کل هزینه دارو عنوان کرد و گفت: همکاران ما در واحد مساعدت های دارویی دانشگاه تلاش می کنند بر اساس تعریف دارویی و مشخصات داروهای تجویز شده، بخشی از مبلغ فاکتور تایید شده را به داروخانه های طرف حساب پرداخت کنند .

هاشمی شهری افزود: با توجه به اینکه بودجه اختصاصی ابلاغ شده مساعدت های دارویی هر دانشگاه با توجه به شرایط اختصاصی آن دانشگاه تعریف شده و شامل بیماران ساکن در همان حوزه می گردد لذا با توجه به موقعیت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرکز استان و عدم و جود برخی داروها در شهرستانها شاهد مراجعه روزانه 15 تا 20 نفر از بیماران شهرهای شمالی و جنوبی استان جهت دریافت مساعدت های دارویی هستیم که کمک های قابل توجهی به این بیماران نیز ارائه شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: مساعدت های دارویی به بیماران خاص و نیازمندی که تحت پوشش بیمه های درمان، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد هستند نیز ارائه می گردد و اتباع خارجی مبتلا به بیماری های خاص که دفترچه بیمه سلامت دارند نیز مشمول این مساعدت های می شوند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در استان سیستان و بلوچستان بیماران پیوند کلیه و نارسائیهای کلیه حدود 40 درصد وبه ترتیب بیماران تالاسمی، دارای اختلال رشد، و سرطانی ها و سایر بیماریها از مساعدت های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر خوردار شده اند .

او با اشاره به اینکه بیماران سرطانی و هپاتیت گرانترین نوع داروها را دریافت می نمایند خاطر نشان کرد: 90 درصد مساعدت های دارویی به بیماران خاص و صعب العلاج شامل آن دسته از بیمارانی است که داروهای آنان تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد .

هاشمی شهری افزود: گاها مراجعه بیمارانی که داروهای آنان تحت پوشش شیوه نامه مساعدت های دارویی نیست موجب سردرگمی این عزیزان می گردد و بهتر است پزشکان متخصص بر اساس تعریف شیوه نامه مساعدت های دارویی بیماران خاص و صعب العلاج را ارجاع نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار