میرزاده: فردی که برای تصدی آموزش و پرورش معرفی می‌شود باید تکلیف بدهی‌ها را مشخص کند

سخنگوی کمیسیون آموزش: طرح تشکیل نظام معلمان در مجلس در جریان است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد فردی که برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود باید ابتدا تکلیف بدهی‌های آموزش و پرورش را مشخص کند.

کد مطلب: ۹۳۰۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
میرزاده: فردی که برای تصدی آموزش و پرورش معرفی می‌شود باید تکلیف بدهی‌ها را مشخص کند

میرحمایت میرزاده صبح امروز در نشست صمیمی رابطان امور مجلس ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و حوزه ستادی که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: «کار در آموزش و پرورش بسیار سخت است و تا سه گام برداشته نشود اتفاقی در آموزش وپرورش نخواهد افتاد: شفاف عمل کردن، پیگیری مطالبات معلمان و تعیین‌تکلیف بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش.»

او از کسری ۱۰ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: «فردی که برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود باید ابتدا تکلیف بدهی‌های آموزش و پرورش را مشخص کند. فرهنگیان اگر کارمند هستند پس باید آنچه در قانون برای کارمندان اجرا می‌شود برای معلمان نهم اجرا شود.»

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «نظام رتبه‌بندی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و دولت باید قطعا آن را امسال اجرا کند و اگر چنین نشود یعنی آموزش و پرورش تمایلی به اجرای این طرح ندارد.»

میرزاده گفت: «طرح تشکیل نظام معلمان در مجلس در جریان است و اگر بتوانیم نظام معلمی را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنیم گام بزرگی برداشته‌ایم. فعلا پیش‌نویس طرح از طریق مرکز پژوهش‌های مجلی آماده شده است.»

او گفت: «مجلس دهم کار اساسی انجام داد، برنامه ششم توسعه راجع به فرهنگیان یک بند داشت و آن بند ۱۷ بود که مجلس آن را به ۲۲ بند تبدیل کرد و این کار بزرگی بود که مجلس انجام داد.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر همسو بودن منطقی مجلس با دولت تاکید کرد و افزود: «نظر دولت در امور استخدامی بسیار مهم و تعیین‌کننده است بنابراین دولت باید در این حوزه محکم وارد شود. باید تعصبات سازمانی و تشکیلاتی را وارد مطالبات خود نکنیم.»

میرزاده گفت: «امور مجلس وزارت آموزش و پرورش مکاتبات نمایندگان مجلس را تحلیل محتوایی کند تا به شفاف‌سازی مطالبات نمایندگان و میزان تعامل آنها کمک کند.»

میرزاده به دانش‌آموزان استعداد درخشان هم اشاره کرد و ادامه داد: «تیزهوشان باید در کنار سایر دانش‌آموزان پرورش یابند و نیازی به تشکیلات جداگانه‌ای نیست. باید هنرستان تیزهوشان داشته باشیم.»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر تعامل سازنده با نمایندگان تاکید کرد و گفت: «باید تحلیل کنیم کدام قانون وضع شده است اما اجرا نمی‌شود، کدام قانون ناقص اجرا می‌شود و کدام قانون غلط اجرا می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار