در سه ماهه نخست امسال

صندوق امید ۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار برای ۲۷۷۰ طرح پرداخت کرد

تهران (پانا) - رئیس صندوق کارآفرینی امید می‌گوید در سه ماهه نخست امسال برای حمایت از ۲ هزار و ۷۷۰ طرح ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است و تا پایان امسال ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر برای ۲۵ هزار طرح اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۹۳۰۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
صندوق امید ۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار برای ۲۷۷۰ طرح پرداخت کرد

یه گزارش ایرنا،‌ «اصغر نوراله زاده» گفت: صندوق کارآفرینی امید متکی به بودجه دولت نیست و منابع آن از بازگشت اقساط تسهیلات، سرمایه‌گذاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است و براین اساس تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه نیست.

وی افزود: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کنیم و اولویت ما بیشتر در حوزه مناطق روستایی و کمتربرخوردار است تا بتوانیم زنجیره ارزش بخش‌های مرتبط با حوزه روستایی همچون فرآوری و بسته‌بندی را تکمیل کنیم.

رییس صندوق کارآفرینی امید توضیح داد: فرآوری میوه‌جات، خشک کردن و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، تولید و بسته‌بندی محصولات دامی در روستاها و مناطق مختلف کشور متناسب با ظرفیت دامی موجود اولویت اصلی صندوق است.

وی اضافه کرد: بحث‌های بوم گردی، گردشگری و صنایع دستی اولویت دیگر صندوق است و در حال حاضر بیشترین حمایت مالی را از حوزه گردشگری و صنایع دستی به خصوص در محیط های روستایی انجام می‌دهیم و معتقدیم این بوم گردی‌ها موجب اشتغالزایی می‌شود و در پی آن توسعه محلی را نیز خواهیم داشت.

نوراله زاده بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بخش بازاریابی و بسیاری از سرویس‌ها به صورت عمده در فضای مجازی انجام می‌شود صندوق کارآفرینی امید در بحث فناوری اطلاعات از هر نوع رسته فعالیت و مجموعه‌ای که بتواند خدمات را در حوزه فناوری اطلاعات توسعه دهد حمایت می کند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در برنامه‌های نرم‌افزاری فروش، بازاریابی، اتصال شبکه‌ها و بازارها به یکدیگر از اولویت‌های دیگر صندوق کارآفرینی امید است.

رییس صندوق کارآفرینی امید در توضیح جزئیات افتتاح برخی طرح‌ها در سه ماهه نخست امسال، گفت: تسهیلات ارائه شده در این مدت براساس مزیت رقابتی هر منطقه و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی افزود: برای نمونه دوشنبه گذشته مجموعه تولید پوشاکی را با ۹۵۰ میلیون تومان افتتاح کردیم که ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم داشت و بازار فروش این کارگاه نیز در مشهد و استان‌های همجوار فراهم بود ویا اینکه با ۳۲۰ میلیون تومان مرکز بوم‌گردی بهره‌بردای شد که ۲۰ فرصت شغلی داشت.

نوراله زاده تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به طرح‌های با ظرفیت اشتغال و پایداری بیشتر مورد تاکید صندوق کارآفرینی امید است براین اساس از برخی طرح‌ها همچون مجموعه سردخانه محصولات غذایی حمایت نمی‌کنیم چون ظرفیت اشتغال‌زایی آن پایین است و سعی می‌کنیم از سردخانه‌هایی با مقیاس کوچک با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان حمایت نمی‌کنیم و اجازه می دهیم که بانک‌ها در این زمینه ورود کنند.

صندوق کارآفرین تنها نهادمالی که سیستم پایش دارد

رییس صندوق کارآفرینی امید درخصوص پایش اعتبارات پرداخت شده گفت: صندوق کارآفرینی امید تنها نهاد تامین مالی است که سیستم پایش دارد و این سیستم مکان محور است و تمام کارشناسان جدای از اینکه مراحل نظارتی مرحله ای دارند، وقتی که تسهیلات طرح به صورت کامل پرداخت می‌شود، بازرسان موظفند در محلی که طرح از ابتدا ثبت شده حاضر شوند.

وی افزود: همچنین بر روی گوشی‌های تلفن همراه برنامه‌های مکان یابی نصب شده است و باید اطلاعات به صورت مکان محور ثبت شود و چنانچه اطلاعات سیستم با آدرسی که در سامانه ثبت شده است هماهنگ باشد اجازه ثبت اطلاعات را می‌دهد و علاوه بر آن باید پنج عکس از طرح در سیستم بارگذاری شود و اگر این اتفاق نیفتد به مدیر ارشد سیستم می گوید که این طرح نظارت نشده است.

نوراله زاده گفت: برای پیگیری مستمر طرح‌هایی که تسهیلات دریافت کردند برای هر استان مدیر معین انتخاب می‌کنیم که این مدیرها هر هفته یک روز موظفند در استان حاضر شوند و جدای از پایش‌های سیستمی، پایش‌های فیزیکی نیز انجام شود که مطمئن باشیم کار به نتیجه مطلوب می رسد.

وی افزود: انحراف سیستم‌ها نباید بیشتر از ۱۰ درصد باشد و این میزان خطا قبال قبول است و درصورتی که تخلفی مشاهده شود با توجه به مصوبات دولت، صندوق اجازه برخورد با متخلفان را دارد و در این شرایط فرصتی برای اجرای طرح به مجری داده می‌شود و چنانچه ممانعت کرد جریمه کرد ۱۸ درصد برای پرداخت اقساط انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار