ادعای پالیتیکو: سناتور آمریکایی خواستار دیدار با ظریف به نمایندگی از کاخ سفید شد

تهران (پانا) - یک رسانه آمریکایی مدعی شده یک نماینده مجلس سنای این کشور خواستار دیدار با وزیر خارجه ایران به نمایندگی از کاخ سفید شده است.

کد مطلب: ۹۳۰۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ادعای پالیتیکو: سناتور آمریکایی خواستار دیدار با ظریف به نمایندگی از کاخ سفید شد

به گزارش فارس، برخی منابع خبری روز چهارشنبه مدعی شده‌اند یک سناتور آمریکایی چند روز پیش از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته به نمایندگی از کاخ سفید با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار کند.

پایگاه پالیتیکو نوشته «رند پال»، نماینده مجلس سنا چند روز پیش در جریان یک جلسه بازی گلف به ترامپ پیشنهاد کرد با «محمد جواد ظریف» دیدار و درباره کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا گفت‌‌وگو کند. ترامپ این پیشنهاد را پذیرفت.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که ظریف برای دیدارهایی در سازمان ملل و برگزاری نشست‌های خصوصی با روزنامه‌نگاران و اندیشکده‌ها به نیویورک سفر کرده است.

پالیتیکو نوشته ایده دیدار سناتور آمریکایی به عنوان فرستاده دولت ترامپ با ظریف موجب رنجش بسیاری از مقام‌های آمریکایی شده؛ آنها می‌گویند مداخله رند پال در این زمینه می‌تواند سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران را با مشکل مواجه کند.

رسانه آمریکایی نوشته مشخص نیست که آیا پال با ظریف دیدار خواهد کرد یا خیر. پال و دفتر او درخواست‌های متعدد پالیتیکو برای اظهارنظر را رد کرده‌اند.

پایگاه خبری پالیتیکو چند ماه پیش هم در گزارشی مدعی شده بود رند پال به ترامپ درباره ایران مشاوره می‌دهد و توانسته او را از براندازی در ایران یا اقدام نظامی علیه این کشور منصرف کند. در آن گزارش عنوان شده بود بازی گلف یکی از علایق مشترک دو طرف است.

این پایگاه خبری در گزارش امروز خود نوشته ترامپ ماه‌ها است برای آغاز مذاکرات با ایران تلاش می‌کند. او در این راستا، «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن را روانه تهران کرد، اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران برگزاری هر گونه مذاکره با آمریکا را رد کرده‌اند.

پال، همراه با دیگر سناتورهای آمریکایی (لیندسی گراهام و دیوید پرود) شنبه هفته جاری با ترامپ در باشگاه او در «استرلینگ» دیدار کردند. درخواست او از ترامپ احتمالاً در همان جلسه مطرح شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار