مدیرکل مشاوره و امور تربیتی آموزش و پرورش: دوره آموزشی طرح ملی نماد در نیمه دوم مرداد برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزازت آموزش و پرورش از برگزاری دوره آموزشی طرح ملی نماد در نیمه دوم مرداد خبر داد.

کد مطلب: ۹۳۰۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل مشاوره و امور تربیتی آموزش و پرورش: دوره آموزشی طرح ملی نماد در نیمه دوم مرداد برگزار می‌شود

مسعود شکوهی، مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزازت آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر کشور گفت: بخش آسیب‌های اجتماعی مجموعه ما پیوسته که هم فرصت و هم تهدید است ان شالله از این حوزه به عنوان یک فرصت برای افزایش توانمندی و هم افزایی استفاده کنیم.

او افزود: نقشه راه اداره کل مشخص شده است که بعد از تصویب نهایی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزازت آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۲ برنامه ویژه و تحولی براساس سند داریم که در حوزه پیشگیری و مشاوره است. همچنین برنامه نماد برنامه ویژه آموزش و پرورش خواهد بود.

شکوهی در ادامه از تجهیز ۷۵۰ مرکز مشاوره خبر داد و افزود: تحهیز مراکز مشاوره باید در اولویت باشد و در هر استان باید پیگیری شود. راه اندازی میز نماد جز برنامه های اولویت دار ما در ۷۵۰ مرکز خواهد بود.

او به فعال سازی سامانه نماد اشاره کرد و افزود: حدود ۶۵۰ منطقه از ۷۲۰ منطقه آموزشی نمون برگ ۶ و ۷ هدایت تحصیلی را صادر کرده است همچنین آیین نامه جدید مدارس در حال نهایی شدن است.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزازت آموزش و پرورش گفت: در آینده نزدیک شورای عالی آموزش و پرورش با حضور دکتر روحانی برگزار می‌شود و برخی آیین نامه‌ها مانند پیش نویش سند جامع راهنمایی و مشاوره بررسی خواهد شد.

او از برگزاری دوره آموزشی طرح ملی نماد در نیمه دوم مرداد خبر داد و به اجرای طرح توانمندسازی در ۲۳ هزار مدرسه با قوت بیشتر اشاره کرد‌.

شکوهی در پایان به بیان توصیه‌هایی خطاب به معاونان حاضر در گردهمایی پرداخت.

حفظ جز سی قرآن اولویت اصلی ماست

محمدرضا مسیب‌زاده در ادامه این گردهمایی گفت: از سرپرست آموزش و پرورش به دلیل توجه به بحث قنات یعنی توجه به قرآن، نماز، اهل بیت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکر می‌کنم امیدوارم شرایط اجرای این طرح فراهم شود.

او ادامه داد: مسابقات قرآن فرهنگیان و دانش‌آموزان امسال خوب برگزار شد. حفظ جز سی قرآن اولویت اصلی ماست دستورالعمل آن آماده شده است و امسال نیز با شدت بیشتری دنبال می‌شود تا به عنوان یک فرهنگ همگانی جاری شود.

مسیب‌زاده در بحث نماز گفت: گلدسته‌های سرو به خوبی اجرا شده است و اجلاس سراسری نماز نیز در گلستان خواهد بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان صحبت‌های خود بر توسعه مشارکت با دستگاه‌ها مانند اداره اوقاف در برگزاری مسابقات قرآن تاکید کرد.

اردوها را به استانها واگذار می‌شود

در ادامه این گردهمایی، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی به اهمیت شوراهای دانش‌آموزی و کانون‌های فرهنگی تربیتی اشاره کرد و گفت: براساس آیین نامه، دستورالعمل اردوها را خواهیم نوشت تا اردوها را به استان‌ها واگذار کنیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: راهکار ۸_۸ سند تحول بنیادین برای ما تعیین کرده که در شرایط خاص اردوها نیروی ویژه مشخص کنیم. در شهریور بحث آموزش نیروی انسانی داریم تا دانش‌آموزان توانمند را شناسایی کنیم.

رمضانی گفت: استقبال از مهارت‌آموزی در اوقات فراغت امسال بسیار زیاد بود و ۳۰ هزار پایگاه تابستانی راه‌اندازی شد.

او به اجرای طرح تدبیر و تعالی اشاره کرد و خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها افزود: جشنواره دانایی توانایی را جدی بگیریم همچنین در بحث عفاف و حجاب لازم است فعالیت‌های جدی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار