در دوره آموزشی توجیهی طرح ملی نماد

کاظمی: نظام جامع راهنمایی و مشاوره تدوین می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تدوین نظام جامع راهنمایی و مشاوره در در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و تاکید کرد که اگر ابرچالش جامعه، آسیب‌های اجتماعی است باید میزان توجه ما نیز به این موضوع زیاد شود.

کد مطلب: ۹۲۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: نظام جامع راهنمایی و مشاوره تدوین می‌شود

علیرضا کاظمی در دوره آموزشی توجیهی طرح ملی نماد در اردوگاه شهید باهنر در تبیین طرح یاوران زندگی خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات مشاوره استان‌ها گفت: «در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای بررسی موضوعات تیم ۵ نفره تشکیل دهید تا رسیدگی به آنان در دستور کار قرار گیرد.»

او افزود: «ما باید به افرادی که نیاز دارند خدمات بدهیم. با تشکیل این کمیته این خدمات شکل می‌گیرد که در این کمیته می‌توان از دستگاه‌های مختلف کمک گرفت.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره کانون یاریگران زندگی گفت: «برای راه‌اندازی این کانون چند کمیته تشکیل دادیم؛ در کمیته اطلاع‌رسانی این کانون به عنوان یک کانون جریان‌ساز فرهنگی فعالیت می‌کند.»

کاظمی این کانون را صد درصد دانش آموزی دانست و گفت: «مهم‌ترین وجه ممیز این تشکل با سایر تشکل‌ها این است که می‌خواهد از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده کند لذا شورای هماهنگی تشکل‌ها را تشکیل می‌دهیم و تفاهم‌نامه‌ای در این باره امضا می‌کنیم.»

او ادامه داد: «در سطح استان‌ها حوزه مشاوره را تعیین کردیم تا به کانون‌ها جریان فکری دهند. ستاد مبارزه با مواد مخدر برای فعالیت این کانون مکان به ما خواهد داد که بتوانیم در سال سوم این طرح را در تمام مقاطع اجرا کنیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «در بحث مشاوره نظام جامع راهنمایی و مشاوره در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش تدوین خواهد شد. اگر ابرچالش جامعه، آسیب‌های اجتماعی است باید میزان توجه ما نیز به این موضوع زیاد شود.»

کاظمی در ادامه از زحمات وزیر سابق آموزش و پرورش تشکر کرد و گفت: «در زمان آقای بطحایی گفتم اکنون ۱۲ هزار مشاور داریم که این افراد در حوزه متوسطه اول فعالیت می‌کنند. اکنون نظام جامع راهنمایی و مشاوره نظام یکپارجه‌ای است که دوره ابتدایی و حتی حوزه والدین را باید دربربگیرد.»

او گفت: «این نظام تدوین می‌شود و خوشبختانه مدل خوبی طراحی شده است. به دنبال آنیم که آموزش و پرورش در دوره‌های ابتدایی و متوسطه دوم نیروی مشاور را تامین کند‌.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان صحبت‌هایش از نیاز به ۴۰ هزار نیروی مشاور در مدارس سراسر کشور خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار