اجرای برنامه عملیاتی بهبود تغذیه در 8 استان کشور

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت بر اساس برنامه‌های بهبود تغذیه، 8 استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی ازاین استان‌ها است، در اولویت برنامه‌ریزی عملیاتی بهبود تغذیه هستند.

کد مطلب: ۹۲۹۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه عملیاتی بهبود تغذیه در 8 استان کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، زهرا عبداللهی در سفر به زاهدان و در بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت، آموزشهای کارشناسی به زبانهای بومی و محلی را از بهترین تکنیکهای ارتقای سواد تغذیه‌ای در کشور عنوان کرد و گفت: تکنیکهای آموزشی کارشناسان تغذیه با زبانهای محلی در استان سیستان و بلوچستان الگویی کشوری است.

وی با اشاره به اینکه مصرف شکر و غذاهای پرچرب به عنوان دو الگوی غذایی نامناسب در ایران رواج بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: برخی از الگوهای نامناسب غذایی مردم، مهم ‌ترین عامل خطر ابتلا به بیماری‌‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان‌ ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.

عبداللهی ادامه داد: تا ۳۰ درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدن باید از چربی ‌ها تامین شود و دریافت بیش از این مقدار چربی، منجر به اضافه وزن، چاقی و حرکت کردن به سمت بیماری‌ها و ریسک فاکتورهای بیماری‌زا خواهد شد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های بهبود تغذیه، هشت استان کشور که دارای ناامنی غذایی هستند که استان سیستان و بلوچستان نیز یکی از این استا‌ن‌ها است، در اولویت برنامه‌ریزی عملیاتی بهبود تغذیه هستند.

وی تاکید کرد: برخی از بیماری‌های غیر واگیر که در این استان‌ها رایج است، به دلیل رژیم غذایی نامناسب شیوع پیدا کرده و بر اساس سند بهبود تغذیه ایران، تمامی مراجعان به مراکز خدمات جامع سلامت، باید خدمات مشاوره را از کارشناسان تغذیه مستقر در مراکز دریافت کنند.

عبداللهی در ادامه افزود: اکنون بیماری‌‌های غیرواگیر مهم‌‌ترین عامل مرگ و میر در کشور است و الگوی نامناسب غذایی مردم، مهم ‌ترین عامل خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان‌ها، فشارخون، قندخون و چاقی و اضافه وزن است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: امروزه با مصرف تنقلات، فست فودها و تغییر سبک زندگی مردم، مقادیر بیشتری از چربی، نمک و قند وارد بدن انسان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار