روسیه و آلمان درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند

تهران (پانا) - وزیر خارجه روسیه قرار است در سفر هفته آینده خود به برلین با وزیر خارجه آلمان درباره ایران و سوریه گفت‌وگو کند.

کد مطلب: ۹۲۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
روسیه و آلمان درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفته «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه این کشور با «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان درباره تحولات مربوط به ایران و سوریه رایزنی خواهد کرد.

«ماریو زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «روز ۱۸ جولای (۲۷ تیرماه) وزیر خارجه روسیه برای یک سفر کاری عازم آلمان خواهد شد. در جریان این سفر قرار است گفت‌وگوهایی میان روسای دستگاه دیپلماسی روسیه و وزیر امور خارجه آلمان برگزار شود.»

وی اضافه کرد: «دو طرف به رایزنی درباره مسائل داغ بین‌المللی پرداخته و تأکید خود را روی اوضاع اوکراین، حل و فصل درگیری‌ها در سوریه و لیبی، تحولات مربوط به ایران و موضوعات مربوط به کنترل تسلیحاتی و منع اشاعه سلاح‌های کشتار دسته‌جمعی قرار خواهند داد.»

این سفر در شرایطی انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده با توجه به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های کشورهای اروپایی برای جبران خروج واشنگتنن تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای برجام را کاهش دهد.

مقام‌های روسیه پیش از این تحریم‌های آمریکا را عامل بر هم خوردن توازن در توافق هسته‌ای برجام توصیف کرده و هدف اقدامات ایران را بازگرداندن توازن به این توافق دانسته است.

«میخائل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز گذشته (چهارشنبه) گفت برجام قرار بوده به عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با ایران منجر شود.

بند ۲۹ توافق هسته‌ای آمریکا و سایر کشورهای مشارکت‌کننده در برجام را «از هرگونه سیاست با هدف خاص تاثیرگذاری خصمانه و مستقیم بر عادی سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران» منع کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار