192 هزار نخ انواع سیگار قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شد

ارومیه(پانا)-سرپرست مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: ماموران مرزبانی توانستند ۱۹۲ هزار نخ انواع سیگار، ۱۵۰ کیلوگرم برنج، ۱۷۰ کیلوگرم چای خشک، ۱۲ هزار دلار و هشت هزار و ۵۰۰ لیر ارز قاچاق کشف کنند.

کد مطلب: ۹۲۷۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
192 هزار نخ انواع سیگار قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شد

فردین پیری اظهار کرد: با اجرای طرح تشکیل کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان استان توانستند با انجام چند عملیات مختلف مقادیر زیادی کالای قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: در این عملیات ماموران مرزبانی توانستند ۱۹۲ هزار نخ انواع سیگار، ۱۵۰ کیلوگرم برنج، ۱۷۰ کیلوگرم چای خشک، ۱۲ هزار دلار و هشت هزار و ۵۰۰ لیر ارز قاچاق کشف کنند.

سرپرست مرزبانی آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به معضلات قاچاق گفت: ورود و خروج هرگونه کالای قاچاق به داخل و خارج کشور نه تنها به تولید بازار داخل ضربه می‌زند بلکه ممکن است در لوای آن امنیت کشور نیز به خطر افتد که مرزبانان به شدت با این معضل برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به کشف یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریالی اقلام قاچاق خاطرنشان کرد: در این عملیات یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده مرزبانی پیرانشهر نیز تصریح کرد: در راستای مبارزه جدی با کالای قاچاق، ماموران هنگ مرزی پیرانشهر در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم توانستند مقادیر زیادی کالای قاچاق را حین ورود به خاک کشور شناسایی و توقیف کنند.

آذربرین بابایی افزود: ماموران مرزبانی توانستند ۱۰۳ عدد شامپو، چهار سطل دو کیلویی پودر گراتین، ۶۶ عدد گراتین روغنی و ۲۴ عدد پروتئین گراتین روغنی از قاچاقچیان کشف کنند.

بابایی عنوان کرد: در این عملیات قاچاقچیان با مشاهده سرعت عمل و تیزبینی ماموران و با استفاده از تاریکی شب و موقعیت جغرافیایی منطقه، فرار کرده و از صحنه متواری شدند که شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار ماموران مرزبانی قرار دارد.

وی با اشاره به ارزش ۳۰۰ میلیون ریالی کالاهای مکشوفه خاطرنشان کرد: کلیه اقلام کشف شده به یگان دلالت و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار