رئیس دادگستری فارس: آماده همکاری برای تسهیل روند توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد هستیم

لامرد ( پانا )- رییس دادگستری استان فارس با اشاره به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی لامرد به منظور اشتغال پایدار و توسعه استان و بهره گیری از ظرفیت های قانونی جهت تسهیل روند توسعه آن گفت: یکی از مهم ترین سازو کارهایی که  برای غلبه چالش های موجود در ابعاد اقتصادی و اجتماعی  در اختیار داریم حمایت از فعالین صنعتی و اقتصادی برای  گسترش فعالیت ها و برنامه های  تولیدی  است که همراستا با منویات مقام معظم رهبری در این زمینه یکی از مهم ترین کانونهای تولید کشور در جنوب استان فارس از حمایت همه جانبه برخوردار می باشد.

کد مطلب: ۹۲۶۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دادگستری فارس:  آماده همکاری برای تسهیل روند توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد هستیم

حجت الاسلام "سید کاظم موسوی" افزود: البته انتظار می رود مدیران صنعتی به مولفه های اجتماعی مناطق پیرامونی و بهره مند شدن ساکنان مناطق مجاور صنایع از مواهب و آثار سازنده ناشی از استقرار صنعت توجه داشته باشند و با انتصاب مدیری ارزشمند و متعلق به جامعه ایثارگری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اطمینان داریم به این مسایل بصورت شایسته توجه می شود.

این مقام قضایی ، تامین امنیت برای سرمایه گذاران در این منطقه را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: یکی از مسایلی که اغلب در مسیر توسعه طرح های صنعتی وجود دارد، وجود معارضین اراضی دارای کاربری صنعتی است که برای این منظور نیز در چارچوب قوانین و مقررات مهیای همکاری می باشیم.

در ادامه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز ضمن تشکر از حمایت مسئولان اجرایی و قضایی استان فارس و شهرستان لامرد از همراهی مردم شهرستانهای لامرد و مهر تقدیر و تشکر کرد و گفت: مبنای کار را بر تعامل و همکاری برای برون رفت از برخی مشکلات قرار داده ایم و امور را از مجاری قانونی و با هدف تسریع در دستیابی به اهداف پی گیری می کنیم.

دکتر فریدون فدایی دولت با ارایه گزارشی از روند اقدامات زیر ساختی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان کانون محوری صنعت جنوب فارس افزود: در آینده نزدیک شاهد جهش چشمگیر در فعالیت ها و آغاز تولید بزرگترین مجتمع آلومینیوم کشور و در نتیجه رونق کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای ساکنان بومی و دیگر نیروهای متخصص در سطح استان می باشیم.

به‌ گفته مشاور اقتصادی و جذب سرمایه گذاری استاندار فارس با هدف اجتناب از خام فروشی در حوزه نفت ، گاز و آلومینیوم مذاکراتی با سرمایه گذاران جدید در حوزه های پایین دست نفت، گاز، انرژی خورشیدی و صنایع پایین دست آلومینیوم به عمل آمده که در مواردی منجر به تمهید شرایط بمنظور واگذاری زمین شده است.

بهره برداری فاز نخست آلومینیوم به ظرفیت ٣٠٠ هزار تن و اجرایی شدن چند پروژه مهم بخش خصوصی در آینده نزدیک این قطب صنعتی جنوب استان فارس را به کانون توجه محافل اقتصادی کشور و عامل پویایی اقتصاد ملی مبدل می کند.

خبرنگار: فاطمه زائری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار