برگزاری نخستین اردوی آشنایی با روش‌های مدیریت در اردوهای دانش‌آموزی در فارس

شیراز (پانا) – رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری نخستین اردوی مهارتی، تشکیلاتی ویژه مسوولان سازمان دانش‌آموزی مناطق 59 گانه آموزشی و کارشناسان آن ادارات به منظور آشنایی با روش‌های مدیریت در اردو خبرداد.

کد مطلب: ۹۲۴۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین اردوی آشنایی با روش‌های مدیریت در اردوهای دانش‌آموزی در فارس

محسن کلاری افزود: سازمان دانش‌آموزی در راستای رسالت تربیت اجتماعی که بر عهده دارد همواره و در طول سال تحصیلی برنامه‌های آموزشی و پرورشی مختلفی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کند و در همین راستا سالانه اردوهای بسیاری را به منظور آموزش مهارت‌های زندگی جمعی و اجتماعی برگزار می‌نماید.

او ادامه داد: توجه به مدیریت در اردو و بهره‌مندی از آموزش‌های نوین توسط مسوولان برگزارکننده یکی از ضروریات اردوی موثر و کاراست که این کارگاه اردویی به همین منظور برگزار شد.

او با بیان اینکه این اردو در محیطی کاملا جنگلی و اردوگاهی و در دل طبیعت برگزار شده است، گفت: تقویت مهارت‌های اجتماعی و منش‌های ارزشمند تشکیلات، هدف اصلی تمام فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی است و ضروری است تا مسوولان ضمن بهره‌مندی از آموزش‌های لازم در خصوص هویت تشکیلاتی و اهمیت آن در رشد و تربیت ابعاد فردی و اجتماعی دانش‌آموزان نسبت به آن آگاهی یابند.

او ادامه داد: در این اردو مسوولان مناطق و شهرستان‌های فارس با مسائل و مشکلات موجود در اردوها و مزیت‌های اردوهای دانش‌آموزی زیر نظر اساتید برجسته و مدرسین کشوری آشنا شدند.

کلاری افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در این اردو استفاده از امکانات موجود در طبیعت ضمن حفاظت از جنگل و محیط‌زیست بود که مسوولان آموزش‌های لازم را در زمینه بهره‌مندی مناسب از طبیعت برای رفع نیازهای اردویی را دیدند و پروژه های بسیاری را بدون آسیب رساندن به طبیعت در این اردو ساختند.

نخستین اردوی آشنایی با روش‌های مدیریت در اردوهای دانش‌آموزی در تاریخ 25 تا 30 خردادماه در محل پارک جنگلی فین در چالوس برگزار شد.

به گفته‌ی کلاری تشکل پیشتازان در فارس بیش از 117 هزار عضو و مربی دارد که هر عضو پیشتاز با بهره‌مندی از آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی جمعی و گروهی 12 منش تشکیلاتی این سازمان که شامل یاری و مهربانی، دوستی با طبیعت، ادب و خوش خلقی، راستی و درستی، تدبیر و تفکر، دیانت و معنویت، نظم و قانون مداری، شجاعت و دلیری، مشارکت‌جویی و مسوولیت‌پذیری، میهن دوستی، عدل و انصاف و تلاش و صرفه‌جویی است را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهد و به عنوان یک انسان توسعه یافته برای زندگی جمعی در اجتماع مهیا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار