تخصیص ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی در کازرون

کازرون (پانا) - فرماندار شهرستان کازرون در نشست با بخشداران این شهرستان، از تخصیص ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام شهرستان در سال ۹۸ خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با سال های پیشین رقم قابل توجهی است.

کد مطلب: ۹۲۴۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی در کازرون

داریوش دهقان گفت: این اعتبارات از محل سه منبع شامل، سه درصد درآمد نفت و گاز، تملک دارایی های سرمایه ای استانی و توازن منطقه ای تخصیص یافته است.
وی بیان داشت: هم اینک چندین طرح ورزشی شهری و روستایی نیز با صرف اعتباری بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال در این شهرستان آماده بهره برداری است که به تدریج افتتاح خواهد شد.
دهقان ادامه داد: همچنین در صورت تحویل زمین مورد نیاز از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون، به زودی عملیات ساخت خانه جوان این شهرستان نیز با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال آغاز و در مدت ۶ ماه آماده بهره برداری خواهد شد.
او گفت: در حال حاضر، اجرای طرح روشنایی از روستای بورنجان تا راهدارخانه اداره راه و شهرسازی در محور جدید کازرون به شیراز به مناقصه گذاشته شده است و به زودی این پروژه هم اجرایی می‌شود.
رئیس اداره آبفای شهرستان کازرون هم در این نشست، گفت: تکمیل تصفیه خانه این شهرستان که ۲۵ سال قبل (سال ۷۳) عملیات ساخت آن آغاز شد هم اکنون در گرو تأمین ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.
عباس صمیمی افزود: این میزان اعتبار اختصاص داده شده اما هنوز به این اداره پرداخت نشده است و در صورت تأمین آن، این پروژه تا پایان سال ۹۸ آماده بهره برداری است.
به گفته وی، این تصفیه خانه قادر است ۲۰۰ لیتر آب را در ثانیه تصفیه کند و در اختیار حوزه صنعت و کشاورزی این شهرستان قرار دهد.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کازرون نیز در این جلسه در مورد علت توقف عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی پردیس کازرون که هم اینک حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: مسئولیت ساخت این مرکز درمانی در ابتدا با اداره راه و شهرسازی بود اما پس از مدتی، امور مربوط به احداث آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محول و بعد از چندی از نو اعلام شد که قرار است در آینده ادامه ساخت این طرح به راه و شهرسازی واگذار شود.
محمدرضا نکویی بخش، ادامه داد: تغییرات یاد شده موجب کند شدن روند عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی پردیس کازرون شده است.
وی، در مورد توقف ۱۵ کیلومتر از عملیات چهار خطه شدن محور کازرون - بالاده نیز گفت: علت معطل ماندن این پروژه، تغییر مسیری بود که در نقشه ابتدایی داده شد اما در حال حاضر ادامه این کار برای تعیین پیمانکار آن به مناقصه گذاشته شده و به زودی عملیات احداث آن اجرایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار