130 هزار کلاس درس توسط خیران در کشور ساخته شده است

ارومیه(پانا)- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از ۵۶۰ هزار کلاس درسی کشور حدود ۱۳۰ هزار کلاس توسط خیران ساخته شده است.

کد مطلب: ۹۲۲۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
130 هزار کلاس درس توسط خیران در کشور ساخته شده است

محمد امید در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز در ارومیه افزود: این آمار نشان می دهد که حدود ۲۳ درصد کلاس های درس توسط خیران ساخته شده و این کار بسیار ارزشمند جلوه ای از مشارکت های مردم در امور خیریه است.


وی ادامه داد: ما هر جایی که امور را به دست مردم سپردیم در آن بخش عملکرد موفقی را شاهد بودیم و می‌توان اعتبارات بخش دولتی را در اختیار همین خیران قرار داد و از عملکرد مناسبی برخوردار شد.


وی با اشاره به تعداد خیریه های ثبت شده در کشور بیان کرد: بر اساس آمارها ۳۸ هزار مرکز خیریه در ۱۲ فصل برای فعالیت در امور مختلف کشور ثبت شده که از این تعداد حدود ۱۵ هزار خیریه مشغول فعالیت و خدمات رسانی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: تمامی این خیریه های امور پسندیده ای را انجام می دهند ولی جایگاه مدرسه سازی بسیار ارزشمند است زیرا توجه به بخش آموزش جایگاه ویژه ای در اسلام دارد.


«امید» با اشاره به وضعیت آذربایجان غربی در کشور، افزود: سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی جزء استان هایی است که وضعیت آنها نسبت به سایر استان های کشور در بخش آموزش و پرورش و بحث زیرساختی کمی ضعیف می باشد.


وی تاکید کرد: آذربایجان غربی به عنوان یک استان فرهنگی مطرح بوده و ظرفیت بالایی برای توسعه این بخش دارد و باید مسئولان در این خصوص متحدانه عمل کنند تا شاهد توسعه این بخش در استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار