مهدی سلطانی: در «پدر» خواستیم روی دیگر آدم مذهبی را نشان دهیم

تهران (پانا) - مهدی سلطانی بازیگر سریال «پدر» معتقد است، در سریال «پدر» تلاش شده است که آدم مذهبی و کلیشه‌ای همیشگی را مخاطب نبیند، بلکه یک روی دیگر آدم مذهبی را مخاطب ببیند.

کد مطلب: ۹۲۰۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مهدی سلطانی: در «پدر» خواستیم روی دیگر آدم مذهبی را نشان دهیم

به‌گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، مهدی سلطانی که نقش اصلی سریال «پدر» را برعهده داشته، به‌بهانه بازپخش این سریال از آی‌فیلم، با خبرنگار این شبکه گفت‌وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، سلطانی گفت: منتقدان از همان ابتدا آمده بودند که «پدر» را زیر سؤال ببرند اما مردم آمده بودند که «پدر» را ببینند و از روی علاقه به این سریال، آن را نقد می‌کردند. وقتی منتقد این سریال را نقد می‌کند یعنی سریال را می‌بیند و دست به نقد می‌زند پس همه این‌ها نشان دهنده دیده‌شدن سریال «پدر» است.

بازیگر نقش حاج علی در مجموعه «پدر» افزود: این نکته را هم بگویم که سریال «پدر» الگویی برای افرد مذهبی است و برای آن‌ها راه حل دارد و می‌خواهد به آن‌ها تلنگر بزند نه به شافراد غیرمذهبی. در واقع سریال پدرب یشتر برای مذهبی‌ها نسخه می‌پیچد.

وی در واکنش به این نقد که «حاج علی» زیادی پولدار است و اساساً پول و مذهب نمی‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند، ابراز کرد: این دید اشتباه خیلی‌ها است که می‌گویند آدم مذهبی نباید پولدار باشد. در طول سریال بارها حاج علی داستان پولدار شدنش را می‌گوید و مخاطب متوجه می‌شود که پول او پول حلالی است و شخصیت پدر قصه هم این‌طور است که نمی‌گذارد پول به راحتی پیش پسرش باشد و پسرش برای پول به‌دست‌آوردن نیاز به تلاش دارد . در واقع می‌خواهم بگویم که حامد در سریال پدر، آقازاده نبود. پولدار بودن در دین اسلام هیچ مشکلی ندارد، بلکه بارها تأکید شده که برای کسب رزق حلال باید تلاش کرد و حتی این تلاش مساوی با جهاد در راه خدا هم است.

سلطانی خاطرنشان کرد: در سریال «پدر» تلاش شد که مخاطب آدم مذهبی و کلیشه‌ای همیشگی را نبیند، بلکه می‌خواستیم یک روی دیگر آدم مذهبی را به مخاطب نشان دهیم.

بازیگر کاراکتر پدر در سریال‌های «پدر»، «زیر پای مادر»، «شهرزاد»، «هفت سنگ»، «مادرانه» و «دیوار» گفت: از نظر من شخصیت مثبت و منفی وجود ندارد بلکه من وقتی یک نقش را می‌پذیرم دنیا را از نگاه آن می‌بینم و کاملاً به آن حق می‌دهم که این رفتار را داشته باشد؛ مثل جمیل که یک پدر خلافکار بود و حاج‌علی که یک پدر مذهبی بود.

وی ادامه داد: هیچ‌وقت بابت نقش‌های پدری که بازی کرده‌ام احساس ترس نکردم زیرا به نظرم پدر قداست دارد و هر پدری برای خودش یک دنیای متفاوتی است که باید آن را کشف کرد. هر بار که نقش پدر را بازی کردم از کارکتر قبلی که نقش پدر را بازی کرده بودم، استفاده نکردم زیرا هر نقش پدر برای من کاملاً متفاوت بود. اگر باز هم نقش پدر به من پیشنهاد شود آن را بازی می‌کنم.

سلطانی در آخر با بیان اینکه من قبلاً با آقای بهرنگ توفیقی کار کردم و کیفیت کار آقای توفیقی را می‌دانستم، گفت: اگر دوباره هم این سریال به من پیشنهاد شود،خواهم پذیرفت و قطعاً اگر بخواهم بازی کنم، به گونه‌ای کار می‌کنم که کیفیت نقشم بالاتر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار