جاسمی، عضو کمیسیون امنیت ملی: ژاپن باید آمریکا را برای بازگشت به برجام مُجاب کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به متعهد بودن ایران به برجام، گفت: مقامات ژاپن ضمن تلاش برای کاهش تنش، بر بازگشت آمریکایی‌ها به توافق هسته‌ای و اجرای تعهداتشان باید تاکید کنند.

کد مطلب: ۹۱۹۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
جاسمی، عضو کمیسیون امنیت ملی: ژاپن باید آمریکا را برای بازگشت به برجام مُجاب کند

سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در توضیح نکات حائز اهمیت سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران، گفت: آمریکایی‌ها در مدت اخیر بارها به ایران اولتیماتوم‌ دادند و جمهوری اسلامی را تهدید کردند، ژاپن پس از سفر رئیس‌جمهور آمریکا موضوع میانجیگری و کاهش تنش را مطرح کرده است زیرا بسیاری از کشورها نگران وضعیت امنیتی منطقه خاورمیانه هستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقامات ژاپن در اظهارات اخیر خود به موضوع میانجیگری برای کاهش تنش ایران و آمریکا اشاره کردند زیرا معتقدند که آمریکا نباید وارد فضای جنگی و امنیتی در منطقه شود.

لزوم هشدار به کشورهای همسو با آمریکا در منطقه

وی افزود: تنش آمریکا به واسطه ژاپن باید کم شود زیرا به نفع هیچ کدام از طرف‌ها در منطقه نیست. مقامات ایرانی هم باید از ژاپن بخواهند که به کشورهای همسو با آمریکا در منطقه هشدار دهد تا به وضعیت بحرانی دامن نزنند.

توجه به ظرفیت‌های تجاری ایران و ژاپن

جاسمی معتقد است: در این سفر ارتباط و تبادلات اقتصادی ایران و ژاپن نیز باید موردنظر قرار گیرد، مقامات ایرانی باید در دیدار با نخست وزیر ژاپن به استمرار این روابط تاکید کنند زیرا ایران و ژاپن از ظرفیت‌های تجاری خوبی برخوردار هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است بنابراین مقامات ژاپنی باید این نکته را مورد توجه قرار دهند و ضمن تلاش برای کاهش تنش، بر بازگشت آمریکایی‌ها به توافق هسته‌ای و اجرای تعهداتشان، تاکید کنند.

دعوت هیات پارلمان ایران از مقامات ژاپن برای سفر به تهران

وی در ادامه سفر هیات پارلمان ایران در سال گذشته به ژاپن را یادآور شد و گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در این سفر با مقامات ژاپن دیدار و گفت‌وگو کردند، ژاپنی ها از دوران جنگ جهانی دوم و بمباران هیروشیما خاطرات تلخی دارند و از سویی هم نگران توسعه روابط با ایران و خشم آمریکا از این جهت هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هیات پارلمان ایران در همان سفر از نخست وزیر ژاپن دعوت کرد تا به تهران سفری داشته باشند که خوشبختانه هفته‌های آتی شاهد حضور این افراد در تهران خواهیم بود.

نخست‌وزیر ژاپن در جریان گفتگو با دونالد ترامپ از قصد خود برای میانجیگری میان ایران و آمریکا خبر داد، مقامات ژاپنی همچنین در حال فراهم کردن تشریقات نهایی برای ملاقات‌های شینزو آبه با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران در میانه ماه ژوئن (اواخر خرداد) هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار