معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای تشویق سوادآموزان ضرورت دارد

بوشهر(پانا)_معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای تشویق سوادآموزان ضرورت دارد.

کد مطلب: ۹۱۷۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای تشویق سوادآموزان ضرورت دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، غلامرضا دانش فر در دیدار با امام جمعه شهر کاکی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای تشویق سوادآموزان در راستای بهره گیری از سواد خواندن و نوشتن ضرورت دارد.

دانش فر ادامه داد: دستگاه ها و نهادها از جمله ائمه جمعه و جماعات باید با استفاده از تریبون های مختلف در تعمیق مسئله باسوادی افراد در جامعه ایقای نقش بیشتری کنند.

وی تصریح کرد: با ایجاد یک فضای رقابتی می توان بسیاری از افراد بی سواد را در مناطق و شهرستان های استان از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار کرد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: شهرستان ها و مناطق استان در زمینه سوادآموزی باید از ظرفیت های تبلیغاتی برای جذب و تحت پوشش قراردادن افراد محروم استفاده شود تا بی سوادی به حداقل ممکن برسد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه" اولویت اصلی در حوزه سوادآموزی تحت پوشش قراردادن افراد بی سواد است" تصریح کرد: برای جذب بی سوادان در دوره سواد آموزی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم "طرح نماز کلید بهشت" در استان، گفت: در حال حاضر در راستای نهادینه کردن فرهنگ نماز بیش یک هزار و 500 نفر از سواد آموزان در کلاس های طرح نماز کلید بهشت در استانشرکت دارند.

دانش فر افزود: مسئولان و کارشناسان سوادآموزی تمام تلاش خود را بکار گیرند تا با ارتباط با رسانه ها و بهرگیری مؤثر از تریبون های نماز جمعه و مساجد رقم بی سوادی در استان کاهش محسوس یابد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدی، امام جمعه شهر کاکی نیز با بیان برخی مسائل آموزش و پرورش استان آمادگی خود را برای همکاری در حوزه سوادآموزی اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار