افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرار گیرد

اردبیل (پانا) - رئیس کل دادگستری اردبیل گفت: افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم باید جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

کد مطلب: ۹۱۶۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرار گیرد

ناصر عتباتی در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه اردبیل با اشاره به جایگاه ویژه و مهم رسانه‌های ارزشی، اظهار کرد:رسانه‌ها امروز تاثیرگذاری بسیاری در جامعه دارند و اینجاست که به نقش ویژه و مهم رسانه‌های ارزشی پی می‌بریم و باید با همت تمامی رسانه‌ها بالاخص رسانه‌های ارزشی در راستای اعتلای اهداف و آرمان‌های انقلاب گام برداریم .

او افزود: افزایش سطح آگاهی عمومی قضائی مردم باید جزو برنامه‌های رسانه‌ها قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم و پیشگیری از وقوع جرم نیز یکی از دیگر از دستاوردهای این افزایش سطح آگاهی عمومی خواهد بود .

عتباتی با اشاره به کاهش تشکیل پرونده‌ها در صورت اجرای اقدامات فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: نتیجه کاهش تشکیل پرونده‌ها این است که دستگاه قضا فرصت خواهد داشت تا مسائل مهم‌تر و کلان‌تر را بررسی کند و با فراغ بال به پرونده‌های مهم، بزرگ و حساس رسیدگی نماید .

رئیس کل دادگستری استان گفت: دستگاه قضائی باید با هماهنگی، ارتباط و تغذیه رسانه‌ها در راستای بهبود وضعیت جامعه اعم از ایجاد امنیت روانی، مقابله با جنگ روانی و فرهنگ‌سازی تلاش کند و ایجاد و تقویت امید در سطح افکار عمومی نیز موضوع مهمی است که باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشیم .

عتباتی اشاره کرد: مطالبه‌گری رسانه‌ها از تمامی اقشار، نهادها، ادارات و بالاخص دستگاه قضا در چارچوب قانون باید جزو سرفصل‌های اصلی آنها قرار گیرد تا جامعه‌ای سرزنده و پویا را شاهد باشیم و رسانه‌ها باید به رسالت واقعی خود که روشنگری و مطالبه است، عمل کنند .

دادستان اسبق استان اردبیل افزود: از تمامی رسانه‌ها درخواست داریم تا ضمن بومی‌سازی موضوعات، با ارائه راهکار برای حل مشکلات و معضلات موجود در سطح استان، دستگاه قضائی را یاری کنند تا دست در دست هم برای سالم‌سازی جامعه و پیشبرد اهداف انقلاب حرکت کنیم .

عتباتی امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌ی بسیار مهم فراموش شده دانست و اظهار داشت: باید تمام توان خود را در جهت تقویت فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر بسیج کرده و برای تحقق حقیقی این دو اصل مهم اسلام در سطح جامعه تلاش کنیم .

رئیس سازمان بسیج رسانه استان در این دیدار اظهار کرد: امروز حضور اصحاب رسانه، اعلام آمادگی و لبیکی است به دستگاه قضائی استان تا برای بهبود وضعیت جامعه همکاری کرده و برای رفع مشکلات مردم استان در حد توان تلاش کنیم .

او افزود: انتظار داریم تا دستگاه قضاء ضمن تغذیه رسانه‌ها و ارتباط مستمر با آن‌ها، بطور ویژه از رسانه‌های با مجوز حمایت کنند؛ رسانه‌ها در ایجاد امنیت روانی و جریان‌سازی نقش مهمی دارند و باید مراقب رسانه‌های بدون مجوز معاند باشیم و این مهم با حمایت و تقویت رسانه‌های ارزشی و با مجوز امکان‌پذیر خواهد بود .

لطفی گفت: امروز باید تمامی اقشار جامعه یک‌دل و یک‌صدا برای یک هدف واحد یعنی تحقق آرمان‌های انقلاب که بهبود وضعیتی مردم نیز یکی از دستاوردهای آن است، تلاش کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار