نفت 2 درصد گران شد

تهران (پانا) - بررسی تحولات بازار نفت جهان گویای آن است که افزایش ریسک‌های سیاسی در خاورمیانه، موجب شد تا قیمت هفتگی نفت برنت 2.2 درصد افزایش یابد.

کد مطلب: ۹۱۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نفت 2 درصد گران شد

به گزارش ایرنا، بازارهای نفت هفته گذشته شروع فعالیت خود را با خبر حمله به چند نفتکش در نزدیکی بندر فجیریه امارات آغاز کردند، این خبر در کنار ادامه تحریم‌های آمریکا ضد نفت ایران ریسک‌های سیاسی در خاورمیانه را بالا برد تا بازار نفت تحت تاثیر این عوامل با رشد همراه شود.
این واقعه تمام ماجرا نبود، زیرا اواسط هفته قبل یمن به تاسیسات نفتی امارات حمله کرد و این اتفاق باعث شد تا قیمت نفت در نهایت با افزایشی 2.2 درصدی در طول هفته همراه شود.
علاوه براین با این افزایش قیمت نفت برنت که در ابتدای هفته 70 دلار و 62 سنت بود، در روز جمعه با قیمت 72 دلار و 21 سنت به کار خود پایان داد و نفت سبک آمریکا نیز با رشدی 1.7 درصدی از 61 دلار و 66 سنت به 62 دلار و 76 سنت رسید.
همچنین باوجود عوامل تقویت‌کننده قیمت نفت، اما همچنان تنش در روابط آمریکا و چین و خطر کاهش تقاضای نفت مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شد.
برخی صاحبنظران معتقدند اصرار واشنگتن بر اعمال تعرفه‌های سنگین و تحریم شرکت مخابراتی 'هواوی ' انگیزه پکن برای ادامه گفت و‌گو‌های تجاری با آمریکا را از بین برده است و در همین رابطه آمریکا توافق کرد که تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم مکزیک و کانادا را در عوض جلوگیری از ورود فولاد چین به آمریکا از از این دو کشور، بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار