در گفت‌وگو با پانا

فریبرز عسگری: تیم ملی جوان‌شده تکواندو در قهرمانی جهان دست ‌و پا بسته نخواهد بود

با جوان شدن تیم ملی همین الان هم برنده‌ایم

(پانا) – فریبرز عسگری، سرمربی تیم ملی تکواندو ایران، به رغم جوان‌گرایی در تیم ملی و پایین آمدن میانگین سنی ملی‌پوشان، به درخشش شاگردانش در مسابقات جهانی منچستر امیدوار است.

کد مطلب: ۹۱۲۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فریبرز عسگری: تیم ملی  جوان‌شده تکواندو در قهرمانی جهان دست ‌و پا بسته نخواهد بود

مسابقات تکواندو قهرمانی جهان به میزبانی شهر منچستر در انگلیس اواخر خرداد برگزار و تیم ملی تکواندو ایران 20 اردیبهشت راهی این مسابقات خواهد شد تا علاوه بر کسب مدال جهانی، برای به‌دست آوردن سهمیه المپیک 2020 مبارزه کند.

فریبرز عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره اوضاع تیم ملی تکواندو قبل از اعزام به رقابت‌های جهانی منچستر گفت: اواخر دی سال گذشته تمرینات را شروع کردیم و بعد از آن در اسفند ماه سه مسابقه در کیش داشتیم و تکواندوکارن را به خوبی محک زدیم. در این مدت تمرینات سختی برای آنها در نظر گرفتیم، متأسفانه به دلایل وضع نامطلوب اقتصادی نتوانستیم به تورنمنت آلمان اعزام شویم، اما تلاش کردیم تا شکل شبیه‌سازی شده مسابقات را در تمرینات اجرا کنیم و خدا را شکر از وضع ملی‌پوشان راضی هستم.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: به لحاظ بدنی و آمادگی جسمانی من به این تیم امیدوار هستم اما مسابقات جهانی شرایط خاص خود را دارد و مسابقات قبل از المپیک است و امتیازات المپیکی دارد. ما سعی کردیم بچه‌ها را از لحاظ روانی هم آماده حضور در این میدان بزرگ کنیم.

عسگری در پیش‌بینی از نتیجه تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: پیش‌بینی همیشه کار سختی بوده و امسال هم با توجه به تغییر قوانین در مسابقات کار سخت‌تر است. تکواندوکاران ما همگی کم سن و سال هستند، اما آنها بهترین‌های تکواندوی ایران هستند؛ به این معنی که پتانسیل تکواندوی ایران همین نفرات هستند.

وی ادامه داد: این نفرات میانگین سنی تیم را پایین آورده‌اند. ما همین الآن هم برنده‌ایم چون آینده تکواندوی ایران را همین نفرات تضمین می‌کنند. این نفرات با ۱۸-۱۷ سن می‌توانند ۷ تا ۸ سال تکواندوی ما را بیمه کنند، اما مطمئن باشید دست و پا بسته نیستند و علی‌رغم جوان بودن مقابل حریفان خود به آسانی بازنده نخواهند بود. تمام قهرمانان دنیا از یک جایی با شکست قهرمانان بزرگ، خود را مطرح کردند و این بازیکنان با وجود سن کم می‌توانند شگفتی‌ساز باشند.

عسگری با اشاره به اینکه امسال سال المپیک است و کار سختی دارند خاطرنشان کرد: مسابقات جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است، به این خاطر که ما می‌توانیم سهمیه المپیک را تثبیت کنیم. آرمین هادی‌پور رنکینگ ۵ است، سجاد مردانی رنکینگ ۶ است و میرهاشم حسینی را هم داریم که تا رنکینگ ۱۰ جهان بالا آمده است. در این مسابقات یک مدال خوش‌رنگ، سهمیه المپیک این نفرات را تضمین می‌کند، اما بعد از آن چهار مرحله مسابقات گرندپری را پیش رو داریم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان گفت: تمام تمرکزمان را برای مسابقات جهانی و کسب نتیجه مطلوب گذاشته‌ایم، هدفمان این است که با کسب نتایج قابل قبول با خیال راحت به مسابقات گرندپری برویم و هر کدام که لازم بود را انتخاب کنیم. اگر نتیجه خوب بگیریم شاید لازم نباشد که در تمام گرندپری‌ها حضور داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار