دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

تلاش برای ارتقاء پذیرش 5 هزار معتاد متجاهر در مرکز سروش

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ظرفیت‌های مرکز بازپروری و نگهداری از معتادان متجاهر سروش برای پذیرش 2 هزار معتاد متجاهر فراهم شده است، گفت برنامه‌ریزی شده تا ظرفیت این مرکز برای پذیرش 5 هزار نفر افزایش یابد.

کد مطلب: ۹۱۲۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای ارتقاء پذیرش 5 هزار معتاد متجاهر در مرکز سروش

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز بازپروری و نگهداری از معتادان متجاهر سروش، گفت: امروز در مرکزی هستیم که بسیاری از اقدامات در آن از سوی خود مددجویان انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که این افراد اراده و توان بالایی برای حل مشکل و بازگشت به جامعه دارند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه برای ساماندهی معتادان متجاهر از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و نهادها استفاده کردیم، گفت: ناجا، سپاه، سازمان زندان‌ها و… همگی پای کار آمده‌اند و اقداماتی را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به مرکز بازپروری و نگهداری از معتادان متجاهر سروش، اظهار کرد: این مرکز از سوی پلیس ایجاد شده و امکانات بسیار خوبی نیز دارد البته مرکز سروش در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شده است.

مومنی با بیان اینکه ظرفیت‌های مرکز بازپروری و نگهداری از معتادان متجاهر سروش برای پذیرش 2 هزار معتاد متجاهر فراهم شده است، گفت: برنامه‌ریزی شده تا ظرفیت این مرکز برای پذیرش 5 هزار نفر افزایش یابد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی بعد از درمان بسیار مهم است، ادامه داد: در همین راستا نیز به مهارت‌آموزی پس از درمان در این مرکز توجه ویژه‌ای شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اینکه برخی از معتادان ممکن است که تصور کنند که فردی اضافه در جامعه هستند، گفت: خدا ما را نبخشد اگر تصور ما این باشد که این افراد جزئی اضافی در جامعه هستند، همان طور که گفتم تک تک مددجویان دارای شأن انسانی هستند و وظیفه نظام است که زمینه بازگشت این عزیزان را به جامعه فراهم کنند.

مؤمنی با بیان اینکه خود مددجویان نیز باید با افزایش اراده زمینه بازگشت‌شان را فراهم کنند، افزود: خانواده‌ها نیز در این زمینه نقش مهمی دارند و باید در کنار عزیزان خود باشند.

وی با بیان اینکه اعتیاد سه ضلع دارد، گفت: حمایت، پیشگیری و خود مددجو سه ضلع مهم در درمان اعتیاد هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر نقش مددجو، اظهار کرد: خود افراد باید توانایی‌شان را افزایش دهند، من قصد شماتت و سرزنش ندارم اما در یک بررسی صورت گرفته از میان ۴۰۰ نفر مددجو، ۳۰۰ نفر دوست ناباب را به عنوان عامل گرایش‌شان به مصرف مواد مخدر اعلام کردند که این نشان می‌دهد خانواده‌ها نیز باید توجه کافی به فرزندانشان داشته باشد و البته همه نهادها نیز بایستی عزم‌شان را جزم کنند تا اولاً کسی به اعتیاد دچار نشود و پس از آن شرایط بازگشت آن‌ها با یک نگاه انسان‌محور فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار