حکیم‌زاده: شاهد تحت‌الشعاع قرار گرفتن تربیت از سوی رسانه ملی با تبلیغات بی‌رویه موسسات هستیم

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد برخی سیاست گذاری‌های خلاف سند تحول مانند تنوع و طبقاتی کردن مدارس می‌تواند عدالت را در فراهم‌کردن فرصت‌های خوب یاد گرفتن برای همه به طور یکسان از بین ببرد.

کد مطلب: ۹۰۱۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: شاهد تحت‌الشعاع قرار گرفتن تربیت از سوی رسانه ملی با تبلیغات بی‌رویه موسسات هستیم

رضوان حکیم‌زاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع چالش‌های تحقق اهداف پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم گفت: «مسئول تصمیم‌گیری در این باره مرکز سمپاد است ولی شیوه آزمونی که برای انتخاب اجرا خواهد شد با روش‌های سنتی و غلط گذشته تفاوت خواهد کرد.»

او افزود: «تربیت تمام‌ساحتی در سند تحول بنیادین مورد تاکید است، اما آیا فضاهای مناسبی اعم از کارگاه هنری، ورزشی، آزمایشگاه و ... در مدارس در اختیار داریم؟»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «برنامه‌های درسی ما تمام‌ساحتی است یا ساحتی را بیشتر مورد توجه قرار داده است؟ شاید نکته اساسی جداکردن نقش تربیتی از کار معلمان بود. اکثر وقتی که دانش‌آموزان در مدرسه می‌گذرانند با معلمان است. اگر بخواهیم نقش تربیتی را فقط به معلم پرورشی بسپاریم باعث می‌شود فرصت‌هایی که می‌توانستیم از رهگذر نقش تربیتی معلمان داشته باشیم را از دست بدهیم.»

حکیم‌زاده افزود: «در سند تحول، تقدم با تربیت است، اما برای تغییر نگاه و رویکرد ذی‌نفعان باید بیشتر تلاش شود. یکی از این ذی‌نفعان خانواده‌ها هستند که اگر قبله آمال را کنکور و آموزش ببینند نمی‌توان راه به جایی برد.»

او افزود: «حرکت‌هایی در آموزش و پرورش و از دوره ابتدایی شروع شده است که اگر سایر سازمان‌ها با آن هم‌جهت نباشند صد درصد توفیق نمی‌یابد. تعلیم و تربیت فقط بر عهده وزارت آموزش و پرورش نیست. هم‌اکنون تحت‌الشعاع قرار گرفتن تربیت از سوی رسانه ملی را با تبلیغات بی‌رویه موسسات که حتی پیش‌دبستانی‌ها را هدف قرار داده است، شاهدیم.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «بدون شک نه حرکت شتاب‌زده می‌تواند کمک کند نه حرکت‌های پوپولیستی. همین حذف آزمون‌‌ها که چند میلیون مشتری داشت آیا کار کمی بود؟ این حرکت شروع شده است و می‌توانیم به سمتی برویم و کم کم به دوره‌های دیگر تسری دهیم.»

حکیم‌زاده افزود: «برخی سیاست‌گذاری‌های خلاف سند تحول چون تنوع مدارس و طبقاتی کردن مدارس می‌تواند این عدالت را در فراهم کردن فرصت‌های خوب یاد گرفتن برای همه به طور یکسان فراهم نکند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار